Logo

Koble forsterker + PS3 + TV

Skriv et svar
1/18/2009 10:07:04 AM #1 av 9
Postet av: darx
Jeg prøver å koble PS3 og LCD TV til forsterkeren min via HDMI, men jeg finner ikke helt ut hvordan jeg skal koble for å få lyden fra TV inn på forsterkeren.

Kan det være at jeg må droppe HDMI kabel fra TV og heller kjøre lyd via vanlig phonakabler?

HDMI på forsterkeren kan jeg kanskje ikke bruke for jeg kobler til en PJ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2009 4:33:02 PM #2 av 9
Hei!

Skriv ned navnet på dine kilder så kan vi hjelpe deg med de optimale innstillingene
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2009 6:34:08 PM #3 av 9
Postet av: darx
Hei Tusen takk for hjelpen :D

Reseiver: Harman/Kardon AVR 645

Sony playstatiion 3

TV: Samsung LE40M87


MVH.

Vegard.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2009 6:56:31 PM #4 av 9
Du kobler slik:
HDMI fra PS3 til reciver (Optimale innstillinger for lyd på PS3 finner du her
HDMI fra reciver til TV


HDMI på forsterkeren kan jeg kanskje ikke bruke for jeg kobler til en PJ?

- Er det slik at du har en PJ, eller er dette ett rent hypotetisk spørsmål?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2009 9:10:35 PM #5 av 9
Postet av: darx
Det var de innstillingene jeg trodde det skulle være, men jeg får ikke opp noe bilde på TV når jeg kobler fra receiver til TV.
For opp følgende melding på skjermen: "Mode not supported". Jeg vet ikke helt hva det betyr, bortsett fra at jeg ikke får opp noe bilde :D

Recieveren har HDMI versjon 1.1 og TV har versjon 1.3 men det skal vel ikke ha noe å si?


Det var egentlig et rent hypotetisk spørsmål, skal kjøpe etter Projektor 2009 7. Februar.

Må ha litt mer kjøtt på bena før jeg går til innkjøp av PJ :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2009 10:07:31 PM #6 av 9
Det har ingenting å si. Er du sikker på at du har satt reciver på riktig "source". Isåfall, har du prøvd å sette PS3 direkte i TV? Isåfall hva skjer da? Går det ikke kan du prøve å sette inn med en S-Video eller scart for å deretter endre oppløsningen som TVèn støtter, evt kan det være en deffekt kabel.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/19/2009 4:34:07 PM #7 av 9
Postet av: darx
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Det har ingenting å si. Er du sikker på at du har satt reciver på riktig "source". Isåfall, har du prøvd å sette PS3 direkte i TV? Isåfall hva skjer da? Går det ikke kan du prøve å sette inn med en S-Video eller scart for å deretter endre oppløsningen som TVèn støtter, evt kan det være en deffekt kabel.



Receiver står på HDMI ut, så det skal være riktig. PS3 har tidligere stått rett i TV så problemet ligger ikke der. Det med S-video tror jeg nok kanskje er en god ide. Tror kanskje jeg må inn på menyen og aktivere HDMI utgangen på receiveren, så da bruker jeg en S-video kabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2011 10:39:27 AM #8 av 9
Postet av: mastermix
Hei! jeg har prøver også å få koblet til hjemmekino anlegget til tv'en med ps3 (slik at lyden til ps3 kommer ut av hjemmekinoanlegget) Det er ikke HDMI inngang på tv'en så jeg må enten bruke scart eller de 3 fargede ledningene ( vet ikke helt hva de kalles )
noen av dere som kan hjelpe meg ?

- playstation 3
- Philips hts3011 hjemmekinoanlegg
- navnet på tv'en er jeg usikker på men det er hvertfall en Lumatron 42'' plasmatv

håper dere kan hjelpe :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2011 6:34:33 PM #9 av 9
Postet av: teebee
kjøp en rca (rød\hvit) forlengelseskabel og koble den gule i tv og den rød\hvite i philips anlegget.

mulig din tv har lyd utgang som kan kobles til anlegget, men da må du enten ta bilde av inngangene eller finne mer info om din tv. om den har rca utgang kan den kobles til anlegget. dette vil mulig være en bedre løsning.

beste vil være å kjøpe et bedre anlegg.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar