Logo

Kanskje samme spm...

Skriv et svar
7/22/2005 8:59:43 AM #1 av 6
Postet av: Komann
Har en gammel Panasonic sub, men kjøpt ny forsterker. På suben er det ingen plugg som jeg kan putte inn i subutgangen på forsterkeren, bare ledningen. Har prøvd å kjøpe en phono-plugg, feste ledningen i denne og jorde den i forsterkeren, men får ikke noe lyd.... Hva gjør jeg? Er sikkert et dumt spm fra en nybegynner, men...:) Håper på litt hjelp her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/22/2005 9:25:02 AM #2 av 6
Postet av: arntos
Hva slags receiver har du kjøpt?

Du har en passiv SUB, dvs at du trenger en forsterker til å drive den. Sub utgangen på en normal receiver sender bare ut et signal som må forsterkes. Mulig du kan sende signalet fra høytaler utgangen til frontene på receiveren også inn i subben før du kobler videre til front høytaler. Kommer ann på subben.

Eller, det enkleste. Kjøp deg en ny sub.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/22/2005 9:33:36 AM #3 av 6
Postet av: Komann
"arntos" skrev:Hva slags receiver har du kjøpt?

Du har en passiv SUB, dvs at du trenger en forsterker til å drive den. Sub utgangen på en normal receiver sender bare ut et signal som må forsterkes. Mulig du kan sende signalet fra høytaler utgangen til frontene på receiveren også inn i subben før du kobler videre til front høytaler. Kommer ann på subben.

Eller, det enkleste. Kjøp deg en ny sub.



Har kjøpt en Sony STR- DB795, høres ut som det er like greit å kjøpe ny sub, til i underkant av 2000 kr, sett på et par Yamaha-subber, men om jeg da kjøper en ny aktiv sub er det vel bare tut og kjør.... SKulle helst hatt sony sub også, men.......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/22/2005 9:37:17 AM #4 av 6
Postet av: Komann
"arntos" skrev:Hva slags receiver har du kjøpt?

Du har en passiv SUB, dvs at du trenger en forsterker til å drive den. Sub utgangen på en normal receiver sender bare ut et signal som må forsterkes. Mulig du kan sende signalet fra høytaler utgangen til frontene på receiveren også inn i subben før du kobler videre til front høytaler. Kommer ann på subben.

Eller, det enkleste. Kjøp deg en ny sub.



Har kjøpt en Sony STR- DB795, høres ut som det er like greit å kjøpe ny sub, til i underkant av 2000 kr, sett på et par Yamaha-subber, men om jeg da kjøper en ny aktiv sub er det vel bare tut og kjør.... SKulle helst hatt sony sub også, men.......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/22/2005 9:41:34 AM #5 av 6
Postet av: arntos
Kjøper du ny aktiv sub er det bare tut kjør ja. Kanskje noen innstilinger men det er barnemat :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/22/2005 10:01:09 AM #6 av 6
Postet av: Komann
"arntos" skrev:Kjøper du ny aktiv sub er det bare tut kjør ja. Kanskje noen innstilinger men det er barnemat :D



Blir vel til det da, he he.. Men finnes det noe brukbart i den prisen jeg ser etter, har jo mest lyst på Sony for helheten sin skyld, men utvalget er ikke så stort.. Ser jo litt på Yamaha til rundt 2000, har hørt disse spiller greit.. Noe peiling?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar