Logo

kalibrering av toshiba 42X3030D

Skriv et svar
10/3/2007 5:16:33 PM #1 av 3
Postet av: thedriver
hei jeg trenger litt hjelp igjen jeg med kalibrering av tvn flott hvis noen av de hyggelige deltakerne på forumet kunne hjulpet igjen
mvh the driver
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/6/2007 10:35:11 AM #2 av 3
Postet av: ragnar
Sitter med en Toshiba 42x3000PG, som vel er stort sett det samme. Satte det opp i går kveld og har så vidt fått bilde på. Kunne gjerne tenke meg anbefalinger om gode instillinger.
Får ikke adgang til digitale sendinger før om en uke, så da bør vel de beste innstillinger justeres.
Vil forresten HDMI kabel fra digitalboksen jeg da mottar..."gjøre susen".
Altså at det da blir merkbart bedre.

Ny og uerfaren med dette. Så tar mot generelle (og spesielle for Toshibaen) råd med takk.

R
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2008 8:31:52 PM #3 av 3
Postet av: terjeg
Som jeg skrev til en annen på forumet:

---------------------------

Ikke gi opp Regza'd din enda. Dette er en TV med stort potensiale, men du må bruke litt tid på å bli kjent med den.
Har selv 42" versjonen av den du har, og i likhet med deg er jeg skuffet over signalene jeg får fra Get boksen (via scart), men alle andre kilder/signaler (dvd via hdmi, xbox 360 via komponent) gir kongebilde!
Dersom du har Get kan du trøste deg med at de kommer med ny boks i løpet av første kvartal som har HDMI. Jeg tror Regza'n hater scart-signaler, så det bør hjelpe betraktelig. Nedenfor har jeg også lagt ved oppsettet jeg har funnet på et engelsk nettsted. Det hjalp for meg. (Merk jeg har satt Backlight til 50). Prøv det du også, og se om det hjelper.
Dersom du virkelig ønsker og har tid til å gå i dybden finner du ekstreme mengder info om TV'n din her (på engelsk)
- http://www.avforums.com/forums/showthre ... 641&page=1 (mest om kalibrering) og her:
- http://www.avforums.com/forums/showthre ... 30D&page=1 (Litt om alt).

Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert om hvordan dette går... :)

Husk også at alle tv'er har sin egen "personlighet", så det er ikke sikkert at oppsettet under er det beste for deg.

Terje

-----------------------------

Backlight: 30 (increase for brighter colours and increased contrast at the expense of
black)
Contrast: 100
Brightness: 44 (up to around 48)
Colour: 40 (down to around 38)
Tint: 0
Sharpness: 0 (or down to around -1 depending on source)
Black stretch: Off (the jury is out on this, but generally should be set to Off)
MPEG NR: Low (or Middle depending on preference)
DNR: Off (or On depending on source)
Colour Temperature: Warm (Merk: Jeg synes selv "normal" er best)
3D colour management: Off (this will depend very much on your set)
Base colour management: Disabled (as above)
Active Backlight Control: On (for darker blacks, but can be disabled if you want fixed
black levels useful for calibration)
Cinema mode: On (where available)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar