Logo

Kabler til hjemmekino

Skriv et svar
11/11/2007 6:46:45 PM #1 av 4
Postet av: Movieheart
Trenger litt hjelp til valg av kabler til dette systemet:

Dynavoice Magic F-6-pakke + XTZ 10" subwoofer

DENON AVR-1508 Hjemmekinoreceiver

Hitachi PJ-TX300 Hjemmekinoprojektor

DENON DVD-1740


Tenker å ha en HDMI kabel fra DVD spiller til forsterker for å overføre lyden og vanlige audio kabler fra forsterkeren til høytalerne. Fra DVD spilleren til projektoren tenker jeg også på en HDMI kabel. Så er det noen som har tips til hvilke kabler jeg skal gå for?
Har lest litt rundt og funnet ut at Monster kabler visstnok skal være bra. Når det gjelder pris på kablene så er jeg ikke ute etter sikkelige high end kabler som koster mer enn hele systemet per meter. Men heller ute etter noe som er litt bedre enn de kablene som følger med høytalerne når jeg kjøper de.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 7:00:49 PM #2 av 4
Postet av: arntos
Bruk en digital kabel mellom DVD og receiver. Coax eller optisk. Blir dårlig surround lyd med vanlige audio kabel. Monster kabler fungerer bra, et tips er å kjøpe på http://www.ebay.com under halv pris av det du må betale i Norge.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 7:06:31 PM #3 av 4
Postet av: Movieheart
Så det du mener at å bruke HDMI kabel for å overføre lyden fra DVD spiller til reciever ikke gir noen god surround lyd?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2007 10:14:46 PM #4 av 4
Postet av: teebee
trur slike billige reciever kun switvhe bildet over hdmi. så du trenger lyd kabler i tillegg.

følger ikke med kabler til høyttalere så trenger ikke tenke på det :P

jeg kjøpte bare noen på expert. trur det var monster kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar