Logo

Juks med panasonic pa30

Skriv et svar
3/16/2005 4:10:19 PM #1 av 5
Postet av: LateEntry
Jeg hører folk snakke om at grunnen til at panasonic er best når det gjelder sort nivå, er at de har "jukset" og lagt inn en slags svart plast duk i skjermen. Det spekuleres dermed fra enkelte at dette kan halvere levetiden, (når lysstyrken gradvis ebber ut vil bildet fortere falle i kvalitet enn hos konkurrentene.) Er det noen som kan komme med noen innsiktsfylle komentrarer angående dette? Jeg prøver å overbevise min bror om at han bør bytte sitt nyinnkjøpte philips 37" plasma med pixel plus til panasonic pa30 37" eller 42", så hvis du også har andre pluss kommentarer til panasonic og evt minus kommentarer til philips er dette hjertelig velkomment :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/16/2005 4:34:01 PM #2 av 5
Postet av: arntos
Hva slags philips plasma? Har ikke hørt om det du beskriver om pa30!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/16/2005 8:32:57 PM #3 av 5
Postet av: LateEntry
TV som min bror kjøpte (sikkert pga at de var utsolgt for panasonic) var PHILIPS 37PF9975.
ang. sortnivå løsningen tviler jeg på at det er noe panasonic reklamerer for, men jeg har inntrykk av at de fleste plasma tv produsenter "jukser" litt med forskjellige ting, det måtte være tekniske data etc etc. Det som betyr noe er vel i bunn og grunn seeropplevelsen? Ikke sant? Min brors philips tv "flimrer/snør" i forhold til min (for ikke å snakke om sortnivå!), og det er smertefullt og oppleve at han skal tabbe seg sånn ut. (ja vi har begge digitale dekodere).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/16/2005 10:28:26 PM #4 av 5
Postet av: Runel
Stemmer nok at Panasonic har lagt på en slags kontrast skjerm/duk ut fra det jeg vet, men at det skal minske levetiden er ukjent for meg.

Blir ikke overrasket om andre produsenter har en slags "skjerm" for å bedre kontrastnivået :lol:

Kontrasten er riktig målt iflg Panasonic, problemet er vel heller at det ikke er en 100 % spikret norm som alle produsenter bruker mange har sine "egne" tolkninger :? dette er noe av grunnen til at f.eks SONY ikke oppgir kontrast/lysstryke på noen av sine plasma slik jeg har oppfattet deg ihvertfall :wink:

Tror nok jeg ville beholdt Phillipsen hvis det er en 9975, er i utgangspunktet en bedre skjerm, selv om sort nivået kanskje ikke er helt på Panasonic nivå, Pixel pluss+ 1024*1024(512), DVI-D m.m
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/19/2005 8:21:23 AM #5 av 5
Postet av: LateEntry
Det skal være philips 9965 og ikke 9975, beklager, det er jo litt prisforskjell mellom disse modellene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar