Logo

Irish Coffee - Hvilken Whisky?

Skriv et svar
3/20/2007 8:26:43 PM #16 av 18
Postet av: hilldill
"Alas" skrev:
"asvaberg" skrev:
"Alas" skrev:Skal man drikke KUN whisky finnes det langt bedre alternativer enn Jameson, som for øvrig egner seg meget godt i Irish coffee.

Og om man bruker en dråpe eller en cl spiller ikke så stor rolle, det er begge deler med på å dempe smaken litt, men la for all del vannet være lunkent!!


Jeg har selv vært på Jameson sitt destilleri i Dublin og smakt et uttall varianter av whiskey, bourbon og andre.

Tipset med én dråpe vann i 2 cl er helt spesielt. Irene bruker ikke is eller vann i sin bare whiskey, men denne ene dråpen gjør noe med hele den kjemiske sammensetningen i Jameson'en.
Prøv det, så forstår du det :)


Du er ikke den eneste som har vært i Dublin :wink:

Og at de ikke bruker vann eller is i sin bare whiskey sier seg selv.... Uansett er is en stor synd, da smaker det jo bare alkohol, nei må være temperert. Imo

Jeg har ikke forsøkt en dråpe vann i 2cl Jameson. Men skal forsøke det en gang. Ellers så liker jeg litt lunkent vann, men det er mest for å mildne det litt ut. Drikker også sjeldent Jameson, da det, som jeg har sagt, finnes mange andre og bedre whisky'er enn Jameson. Ikke at den er noe dårlig, men det finnes bedre til ikke så veldig mange kronene ekstra.

Mvh


Skal man lage verdens beste Irish Coffee må du selvsagt bruke verdens beste whiskey fra verdens eldste distilleri - Bushmills! Selv bruker jeg vanlig "Bush" i Irish Coffee og vil ikke våge å ødelegge verken Black Bush eller en god malt med coffee. Det er riktig at du får servert Irish Coffee med Jameson i Irland, men det er lov til å be om en annen sort isteden! Husk for all del å varme glassene før du heller i whiskey (rotere litt og sug inn den fiiiine duften) og IKKE pisk fløten til krem, men kun tjukt slik at det renner av baksiden av ei skje. Lykke til! Hilsen eksil Ire bosatt i Trøndelag (og som IKKE drikker karsk!).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/21/2007 12:08:39 PM #17 av 18
Postet av: asvaberg
Hello, utvandret ire :)

Får man kjøpt Bushmills her i Norge?
LG 42PC1RR/Yamaha RX-V659-CDX-497/Oppo DV-970HD/Dynavoice M-65/Proson 12'' sub/B&O RL60/TaraLabs Helix 8/Belkin SurgeMaster/Avant Pro Optisk kabel/Avant Pro RCA-RCA Subkabel+RCA-RCAx2/Philips Stereolydkabel SWA3523/Plasma Window DVD PlasmAquarium
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/21/2007 12:10:51 PM #18 av 18
Postet av: Jimmern
Man får kjøpt Bushmills i Norge ja...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar