Logo

ingen lys

Skriv et svar
11/12/2005 2:24:24 AM #1 av 13
Postet av: Kjartien
Hei

Lurte på en liten ting. Det komme ikke noe lys ifra pæren på min dlp prosjektor. (infocus) Da lurte jeg bare på om pæren ikke fungerte mer, og det bare var å skifte den, eller om det kan være noe annet og så er galt?????

på forhånd takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/12/2005 8:32:17 AM #2 av 13
Postet av: Rune
Mest sannsynligvis er det pæren som er røket. Ta kontakt med din forhandler så får du sjekket det.

Går viften?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/12/2005 2:56:01 PM #3 av 13
Postet av: Kjartien
takk for svar..

ja viften går. men det var derfor jeg lurte. prosjektorer har blitt så billige for tiden. så var det bare om det var verdt det å kjøpe ny pære.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2005 11:06:53 AM #4 av 13
Postet av: SINGHA_NO20
Hadde samme problem på min Infocus LP425.
Kjøpte ny pære, men det var ikke den det var noe feil med :(
Har lest på nettett at dette ikke er et ukjent problem med min mod.
Er ikke sikker, men tror poweret er en svakhet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/28/2005 4:16:56 PM #5 av 13
Postet av: Kjartien
har bestilt pære. så får me se ka så skjer... håpe d ikkje e någe aent.. men ka gjorde du, eller slutta din heilt å fungere? min fungere heilt fint ellers. vifte og strøm går så normalt. gjorde din og d?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2006 7:51:09 AM #6 av 13
Postet av: SINGHA_NO20
Prosjektoren starter og alt ser ut til og være i orden bortsett fra at lampa ikke lyser. Har du fått din til og virke med ny pære?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/18/2006 7:51:33 AM #7 av 13
Postet av: SINGHA_NO20
Prosjektoren starter og alt ser ut til og være i orden bortsett fra at lampa ikke lyser. Har du fått din til og virke med ny pære?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/13/2006 5:09:06 PM #8 av 13
Postet av: Mactabilis
Dette har skjedd meg og (BenQ PE5120), etter under en måneds bruk!
Jeg tok kontakt med BenQ for å få tilsendt en ny prosjektor, siden jeg regnet med det var den som var defekt. Fikk da rimelig raskt tilsendt en ny (brukt) av et norsk firma som skulle fikse garantisaken.
Den prosjektoren jeg fikk tilsendt bråkte infernalskt i forholdt til den jeg hadde fra før, så jeg klaget og fikk tilsendt nok en ny prosjektor...der var alt vel, selv om den var brukt den og. (Produsert ca ett år etter den opprinnelige jeg kjøpte)...

Nå har det gått ca 2-3 uker siden jeg fikk den siste prosjektoren i hus, og fandenskapet har begynt igjen. Om ikke jeg får en fabrikk-ny prosjektor og pære nå, så hever jeg kjøpet og finner på noe annet.... Var ikke ute etter "engangs"-prosjektor akkurat!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/13/2006 6:17:51 PM #9 av 13
Postet av: Mactabilis
....må vel nesten legge til at jeg har fått liv i prosjektoren selv om den har oppført seg veldig opp og ned. Så det kan være et triks å slå den av, trekke ut støpselet/kontakten og vente litt før den kobles til igjen.
Det har viket for meg...men jeg syntes ikke en slik ustabilitet skal være akseptabelt for et produkt til så mye penger!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/16/2006 2:23:35 PM #10 av 13
Postet av: Bidd@
Samme som for PE7800, det lønner seg å slå strømmen helt av og ikke la den stå på stand bye.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/13/2006 4:01:35 PM #11 av 13
Postet av: Mactabilis
Jaja, jeg fikk ordnet opp i det jeg skrev over her. Fikk -etter en måneds ventetid!!- tilsendt en ny prosjektor og ny lampe.
Det viste seg å ikke være nytt, men virket hvertfall tilfredstillende.

Så langt alt vel.

Eller å ha brukt prosjektoren flittig en tid takket plutselig lampen for seg og slukket. Dette var etter knapt hundre timer bruk. Prosjektoren har sin faste plass og utsettes ikke for slag eller støt på noe vis, og den får alltid tid til å kjøle seg ned etter endt bruk. Med andre ord; pent brukt. Men likvel har den ikke vart lengre enn -for å være rimelig nøyaktig- 107 timer.

Jeg kommer nå til å prøve å heve kjøpet, for dette er totalt uakseptabelt. Siden jeg fikk prosjektoren 28.des -05 har jeg hatt 4 prosjektorer i hus. Nå har nr.4 takket for seg...og med det er min tålmodighet med BenQ over, uten diskusjon.

Men...er det noen som har erfaring med å heve kjøp på dette viset?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/13/2006 4:18:55 PM #12 av 13
Postet av: boly
Her har du helt klart rett til og heve kjøpet, etter 4 pj's og enda ikke levert en som virker..... Det er vel bare snakk om tid før de nekter og fikse dette for deg mere.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/13/2006 4:23:24 PM #13 av 13
Postet av: Mactabilis
Yepp, begynner å frykte at de vinkler det til at det er min feil at prosjektorene ikke viker. Men i så tilfelle er veien kort til Forbrukerombudet. Noe jeg ikke frykter å benytte meg av..

Men det hadde jo vært greit å ordne opp på en fredlig måte. Har nettopp sendt dem en mail, så får vi se hva som skjer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar