Logo

Hvilken spiller velger man ??

Skriv et svar
11/20/2009 7:21:35 PM #1 av 13
Postet av: HDFreak
Hei, er det noen her ute som kan si hvilken spiller som jeg burde velge og om jeg har noe å vinne på å bytte.
Det står mellom Pioneer LX-71, Sony S-550 eller om dere mener att det er en annen spiller som ville passe bedre.

Har nå Sony S300, Pioneer 5090H og en Yamaha 465, Høytalere Pioneer SH 240.

Så kommer argumentet for å bytte ut BD spilleren, Lang oppstartstid !!

Er glad for alle som har noe fornuftig å bidra med
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/21/2009 12:36:06 AM #2 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Både lx71 og bdp-s550 er "forrige" generasjon. De mest spennende spillerne nå av de helt nye er Philips BDP9500 og Sony BDP-S760. Også Denon DBP-2010 og MArantz BD7004 er modeller du bør se nærmere på.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/21/2009 12:48:37 AM #3 av 13
Postet av: HDFreak
Hmm, ser du det. Takker for det, så slapp jeg å kaste bort en masse penger på gammelt nytt :)
Har jo vært fornøyd med Sony sin 300 så langt, så det ligger nære å kikke litt på 760. Er det noen som kan si noe om oppstarts tiden på den spilleren ?
Evt. om den er er ett bra kjøp sammenlignet med de andre som blir nevnt her.

Takker for all hjelp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/21/2009 2:11:24 AM #4 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Sonyen starter på fire -fem sekunder.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/11/2010 9:17:10 PM #5 av 13
Postet av: HDFreak
Takker for alle svar,
En siste ting jeg lurer på er hvilken av disse spillerne vil gi det beste bildet på avspilling av vanlige DVD plater ?
Dette er viktig så lenge det faktisk er DVD som blir mest brukt akkurat nå og egentlig så kommer jeg til å bruke nesten bare DVD plater i spilleren.
Selvfølgelig også Blu-ray, men altså hovedskelig DVD plater.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/11/2010 9:20:02 PM #6 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Oppo BDP83 er også en spiller du må ta med i betraktningen. Den koster 5.990 med den spiller CD, DVD, SACD, DVD-Audio og Blu-ray. Den er sonefri både på Blu-ray og DVD, den kan flytte tekst og den har også vertikal strekk. Med andre ord den mest komplette spilleren på markedet.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/11/2010 11:16:45 PM #7 av 13
Postet av: HDFreak
Ok, skal nok gjøre det da.
Men vet du noe om hvilken av spillerne som evt skiller seg ut når det gjelder bildebehandling av DVD materiale ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2010 7:51:16 AM #8 av 13
Postet av: Kjell
Oppoen skalerer DVD opp til 1080p 24 hvis du trenger det.
Dessuten kan du velge / bytte oppløsning uten å stoppe filmen.
Den er nok den mest komplette spilleren for tiden.
Hvis du kjøper den direkte fra Oppodigital.com og sonefrikit fra Bluraychip.dk sparer du noe over en Frognertier, kontra å kjøpe den her i landet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2010 9:15:09 AM #9 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Da går du også glipp av 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett. Ville du kjørt rundt i en bil uten forsikring for å spare noen hundrelapper?
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2010 9:22:30 AM #10 av 13
Postet av: Kjell
Jeg ser ikke analogien i din kommentar ;-). Bil uten forsikring og BD spiller fra USA hva er likheten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2010 9:30:40 AM #11 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
Man blir selvassurandør hvis man kjøper en spiller fra USA i forhold til de garantibestemmelsene og reklamasjonstiden man har i Norge. Det er dette man betaler litt ekstra for. Derfor er ikke prissammenligningen hverken korrekt eller spesielt rettferdig.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2010 9:38:51 AM #12 av 13
Postet av: Kjell
Ja, men å sammenligne med selvassurandør med uforsikret bil blir, etter min mening, å dra det ut av proporsjoner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/12/2010 9:46:33 AM #13 av 13
Postet av: Jorn.Finnerud
poenget er uansett at man ofrer forsikringen gode garantibestemmelser gir, og at det er viktig å poengtere dette. Så blir det opptil hver enkelt å ta dette valget. Det kan fort bli dyrere for å si det sånn.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar