Logo

Hvilken prosjektor gir minst regnbue-effekt?

Skriv et svar
12/18/2005 10:27:28 AM #1 av 2
Postet av: rberntse
Har lest endel om regnbue-effekt på DLP-prosjektorer. Vi så en film i går på en Dell 3300MP og ble veldig overrasket over hvor påfallende dette fenomenet var. Nå er det ikke sikkert at denne prosjektoren er en veldig god film-prosjektor, men fikk låne den på jobben over helga, så jeg ville prøve.

Har store planer om å kjøpe en Benq PE7700 til våren, men blir usikker på om jeg i det hele tatt skal velge DLP da dette var direkte plagsomt med DELL-prosjektoren... :?

Det jeg lurer på er hvilken prosjektor i prisklassen 15-20.000 og med samme egenskaper som PE7700 gir minst regnbue-effekt? Hvordan er PE7700 på dette området? Forstår at den har noe 4xfargehjul, er dette en fordel med tanke på regnbue-effekt?

Kjempefint om noen kan gi råd selv om jeg har forstått at dette fenomenet er en subjektiv følelse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/18/2005 4:11:56 PM #2 av 2
Postet av: pnerbye
Raske fargehjul skal gi mindre regnbue-effekt. Hvis en er følsom for dette er det desto viktigere å teste projektor før en handler. Det finnes projektorer med 5x fargehjul som skal være bra, men hvilke dette er vet jeg ikke.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar