Logo

Hjelp til valg av hjemmekino/musikkanlegg

Skriv et svar
9/4/2008 3:17:53 PM #1 av 4
Postet av: jorgenp
Hei!

Trenger gode tips!
Er på utkikk etter et komplett hjemmekino/musikkanlegg for rundt 6-7000 kr.
Jeg hører nok mer på musikk enn jeg ser film, og det går mest i hard rock, rock/grunge/alternative og pop.
Stort sett alt går via PC (både lyd og bilde) så jeg har strengt tatt ikke behov for en DVD spiller...

Kan noen liste opp forslag til høyttalere og receiver? Er det helt på trynet å kjøpe et komplett system fra Elkjøp, type?:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... EOxeI03xiL

På forhånd mange takk! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/4/2008 3:37:16 PM #2 av 4
Hei og velkommen til forumet!

Jeg anbefaler deg å lese denne tråden da han har omtrent det samme spørsmålet som deg:
viewtopic.php?f=21&t=11326
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/4/2008 4:20:18 PM #3 av 4
Postet av: Typhoon7
Hvis du hører mer på musikk enn du ser på film, så ville jeg satset på et stereooppsett. Gjerne brukt, slik at du får mer for pengene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/4/2008 10:38:33 PM #4 av 4
Postet av: Zleepyme
Et godt stereooppsett med to gode høyttalere og en reciver(surround) slik at man kan bygge ut etter hvert, vil kanskje være det beste.
Burde ikke være noe problem med å finne denne kombinasjonen innenfor ditt budsjett:)
Dynavoice er et merke jeg ville sett litt på. Bedre høyttalere i forhold til prisen tor jeg er vanskelig å finne. Rimelige recivere finnes hos de fleste levernadørene F eks Yamaha, Pioneer, Denon, Onkyo.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar