Logo

Hitachi vs. Panasonic

Skriv et svar
12/11/2004 8:21:44 AM #16 av 25
Postet av: FILM
Ser at Expert selger 37" Hitachi for 29999,-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 7:36:57 AM #17 av 25
Postet av: fjodolf1
Har vandret mellom ulike butikker i det siste & var så godt som bestemt på å anskaffe 37" hitachi (5200). MEN.. så har de jæv.. hengt opp en Pioneer 435HDE skjerm ved siden av & kjører HD signal på begge.

Hakeslepp.. Gråtonene på Hitachi var elendige sammenliknet med Hitachi. Det ble forsøkt med justeringer men blidet forble blasst og grått sammenliknet med naboen. Er virkelig forskjellen mellom 8 og 10 /12 bit gråtoner så stor ??

Hitachi's WAF (Wife Acceptance Factor) er adskillig høyere enn Pioneer sin skjerm (som dessuten er "for stooor")

Hjelp !
knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 7:45:04 AM #18 av 25
Postet av: Rune
Jeg er enig om at Hitachi skjermen er veldig lekker. Når det gjelder graderinger så syns jeg at svært mange skjermer har alt for mye graderinger. Hitachi er blant disse. Har du vurdert Panasonic sin 37PA30 som også har 10 bits? Den har faktisk mindre graderinger enn Pioneer og koster under 20k for tiden.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 8:22:07 AM #19 av 25
Postet av: FILM
Var innom Elkjøp i går og så på Pioneer 435 og Panasonic 42pa30. Skjermene hang ved siden av hverandre sa det var lett å sammenligne dem. Helt klart best bilde på Panasonic sin skjerm. :D Bedre sortniva og klarere bilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 8:40:20 AM #20 av 25
Postet av: fjodolf1
Det var dette med oppløsningen da.. Panasonic sin har 'bare'
852 x 480.
Er litt opphengt i å få noe som kombinerer HD oppløsning med 10/12 bit ettersom jeg har Lyse som sender HD om et par uker.

knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 8:49:18 AM #21 av 25
Postet av: Rune
Når det gjelder Hitachi sin oppløsning så er den ikke så mye større. Det er 1024 x 1024 pixler men to og to linjer viser samme informasjon på ALIS paneler slik at den korrekte oppløsningen er 1024 x 512.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 9:12:33 AM #22 av 25
Postet av: fjodolf1
Er der noen som har kikket i glasskulen & vet hva som evt. kommer utover våren av nye apparat ? Oppløsningen på LCD er jo glimrende, men den har sine andre problem å stri med (etterslep osv) men det er kanskje veien å gå. Ser Philips sin 9986 (??) har fått en 10'er for bildet i LYD & Bilde.

-knut-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 10:56:46 AM #23 av 25
Postet av: incubus
Panasonic opplyser at th37pa30 støtter begge hdtv signalene (720p og 1080i).
Men tenk på følgende: HDTV sendinger på bred basis er nok mange år frem i tid, og sannsynligvis
mye lenger frem enn det mange skal ha det til!!
Husk at vi enda ikke har begynt med bakkebaserte, riksdekkende digitale
TV- sendinger i Norge, og det vil bare være første steg i retning av HDTV,
som vil følge en god stund etter de regulære digitale sendingene!

Jeg har 3 tv'er i huset og derfor kabeltv - ikke parabol, bildet er upåklagelig. Forøvrig vil jeg igjen presisere at Panasonicen leverer glimrende bilder gjennom komponent/progressive signaler.

En annen "artig" sak - En kompis flesket til med Pioneeren til 50K og opplever lipsync problemer på parabol og enkelte dvd filmer ! Suverent...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 11:32:04 AM #24 av 25
Postet av: fjodolf1
Jeg har også kabel signal (UPC) og det signalet er mildest talt ikke bra.
Får Lyse om 1-2 uker. Ha ryktes det at 2 kanaler HD leveres samt at en kan bestille film i HD. Da er spørsmålet mitt relevant synes jeg. Vet at NRK ligger noen år frem i tid mhp HD.

Et annet ankepunkt er at th37pa30 ikke ser ut til å ha DVI !?

-knut-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2005 1:10:35 PM #25 av 25
Postet av: Grønnskolle
Er fersk i plasma-verdenen med min nye Panasonic og lurer på dette med fastbrenning: Hvor forsiktig bør man være? Kan man få trøbbel på få minutter eller snakker man om timer med stillbilder (pc, Xbox, tekst-tv etc.). Har forøvrig kabel-tv gjennom Canal Digital og får stort sett flotte bilder men kan alltids ønske meg ENDA bedre bilder. Hvor får man tak i digital tuner til vettug pris (uten å leie via Canal Dig.bl.a.)? :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar