Logo

Hitachi TX200

Skriv et svar
6/21/2006 8:46:05 PM #1 av 2
Postet av: Blowpipe
Hei!
Er det noen som har erfaring med hitachis tx200, da jeg har planer om å kjøpe pj i denne klassen, med HDMI utg.
Den blir nok brukt endel til film, men også film/spill via pc.
-- Noen sier at film er best med DLP, synspunkter på dette?
Viktig at det er et skarpt og godt bilde som fyller veggen i 16:9
100-110"

Kjetil
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/24/2006 12:55:07 AM #2 av 2
Postet av: Torja
Har ingen erfaring med denne, desverre. Men den skorer høyt på nytte/kost paramtrene i diverse tester. DVD&Hjemmekino og DigitalWorld har testet den i sammenligning med andre PJ, og den kommer svært godt ut av det, til og med i sammenligning med noen DLP PJ, om det skulle bety noe. Hvis problemene med LCD ikke betyr noe, så tror jeg dette er en av de beste til denne prisen. Du trår ikke feil her.

Største problem med LCD er at man har problemer med å få mange nok pixler og pixlene nært nok på LCD panelene til å unngå at det oppstår et rutenett i bildet pga av mellomrommene mellom pixlene. (Kalles ofte for screendor). Lager et evt synlig rutenett, men den PJ du ser på skal være lite plaget av dette. Dette har med hvor nært du skal sitte lerretet. Typisk utgjør ca 40% av bildeflaten av disse mellomrommene. I forhold til DLP, hvor det utgjør ca 14%. Bedre dybdefølelse i bildet på DLP.

Sortnivå og kontrastforhold er også svakheter med LCD-teknologien. LCD panelene klarer ikke å sperre lyset helt og derfor vil deler av bildet som skulle være svart, få en gråtone over seg. Dette skaper dårligere svartnivå og kontrast. Aktiv iris som på hitach sin PJ bøter mye på sornivået, men det er ikke et sortnivå i et og samme bilde, så gråtone skalaen blir ikke større, altså ikke flere detaljer i det sorte. her er DLP overlegen ennå.

Fordelen er at LCD PJ er meget enkle for forbrukeren å ha med å gjøre. Lett å stille inn. I motsetning til DLP projektoer er heller ikke LCD projektorer plaget med såkalt RGB flimmer eller regnbueeffekt som det også blir kalt. I tillegg er de en tendens til å være mere stillegående enn DLP.

Det er slik jeg har forstått dette. :wink:
Selv har jeg valgt DLP pga de forannevnte årsaker. Angrer ikke. :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar