Logo

HDMI Problem HJELP

Skriv et svar
1/22/2008 12:36:43 AM #1 av 5
Postet av: olaussen3
Er igrunn ganske teknisk av meg og liker og følge med på ting innenfor elektronikk.
Men denne gangen føler eg at eg kanskje ikkje va så teknisk so eg hadde håpt på :(

Eg kjøpte meg først en 50 tommer samsung, nydlig tv men kun en hdmi utgang på, (Burde sjekka det).
Så kjøpte eg drømmen min HT-TXQ120 SAMSUNG komplett hjemmekino.
Så nå koser eg med et komplett hd anlegg hjemme, men nå kommer spørsmålet.

Eg har nett bestilt meg en Playstation 3 og vil gjerne ha den og kobla til (HDMI) og vil ha lyden fra anlegget når eg spiller.
det er ein (inn hdmi) og ein (ut hdmi) på DVD spilleren , kan eg koble ps3 der. kan noen hjelpe meg.

vil ha bilde på tven HD kvalitet og lyd fra anlegget på ps3 og:)

Tven kosta meg 25000 og vil helst ha den :( HJELP
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/22/2008 5:05:16 AM #2 av 5
Postet av: flotepewz
Heisann.

Er vel ikke verre enn å prøve den HDMI inngangen på DVD spilleren din? Har faktisk ikke hørt om en DVD spiller med HDMI inn på da men, hva veit vel jeg.

Hvis ikke det fungerer så finnes det vel en HDMI -> komponent kabel som du kan kjøre fra PS3'en din direkte til TV'en (på samme måte som Xbox nesten), så kjører du optisk digital-lyd inn på reciever/dvd spilleren din, fra PS3'en.

Ellers så kan du kjøpe en HDMI svitsj. Gammal link da men pointet er jo det samme:

http://www.teknofil.no/wip4/hdmi-svitsj ... l?id=11013 :)
E inte bara bara laga movi, må ha rett lait, rett sound, krispy sorroundsound
onkyo 605 | dynabel dy7250 | XTZ 99 W10.16 | toshiba hd-e1 | samsung bd-p1500 | samsung le46a856 | xbox 360 | htpc
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/22/2008 7:30:37 AM #3 av 5
Postet av: teebee
siden dette er et komplett system så vil jeg tru du kan bruke hdmi inn på den. dvd spillern er vel forsterkeren som alle høyttalerne er koblet opp mot.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/22/2008 7:03:16 PM #4 av 5
Postet av: flotepewz
Ja, selvfølgelig. Tenkte ikke over at det var en reciever i det ene øyeblikket, men tenkte det i det andre :P Da er det vel en mulighet det da.
E inte bara bara laga movi, må ha rett lait, rett sound, krispy sorroundsound
onkyo 605 | dynabel dy7250 | XTZ 99 W10.16 | toshiba hd-e1 | samsung bd-p1500 | samsung le46a856 | xbox 360 | htpc
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/23/2008 2:33:57 AM #5 av 5
Postet av: Zleepyme
Det burde ikke være noe problem så lenge surroundsystemet ditt kan sende signalet igjennom-altså at du kobler PS3en inn i anlegget på HDMI inn, og bruker HDMI ut til tven din(merk at ikke alle systemer har denne funksjonen) Men hvis det har HDMI inn, så er sjangsen stor vil jeg tippe :wink: Det skader ikke å prøve iallefall.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar