Logo

HD og HTPC

Skriv et svar
1/3/2008 11:21:39 AM #31 av 49
Postet av: orso
Hva med å bruke AnyDVD til å fjerne HDCP? Da kan du kanskje bruke HDMI utgangen fra hovedkortet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 1:10:02 PM #32 av 49
Postet av: petre2006
Japp, takk for tips bomholt! Jeg har akkurat kjøpt det etter at jeg leste innlegget ditt. Nå skal jeg installere dette i kveld og se om det kan løse noe av den problematikken. Enda gjennstår mer enn to kanalers lyd problemet på HDMI kontakten.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/3/2008 8:34:23 PM #33 av 49
Postet av: maxx
Da virker det ikke for min del, må ha støtte for de nye lydformatene
blir nok den nye kombi spileren fra samsung på meg

petre2006 : hvor ser du at det er hdmi 1.3 på ditt HK


MAXX
BLUE IS BETTER
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2008 7:14:03 AM #34 av 49
Postet av: petre2006
MAXX:

Det står ikke på pakken eller på hjemmesiden til abit, men var hvilken versjon HDMI den støtter, men tok ett sveip på hva kortet leverer og hva de skryter på seg at kortet leverer og hva brukere har opplevd, var ikke konklusjonen vanskelig å ta. Den har støtte for å sende ukomprimert HD lyd i 7.1 kanaler, og opptil 48bits bilde også ukomprimert ut. Dette mener jeg uten å være 100% sikker er noen av de viktigste kriteriene for å være ekte 1.3 compliant.

Har samsung kommet med en kombispiller til PC også nå, eller er det standalone versjonen deres du snakker om? Hva det gjelder HD lyd er jeg enda ikke ferdig med den saken, jeg har klokketro på at dette lar seg løse bare abit og/eller nVidia setter seg ned og ser på hva de har glemt.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2008 3:25:13 PM #35 av 49
Postet av: maxx
Tenkte på standalone versjonen ja, har ikke komet anda da
Skal prøve å sende noen mail til hk produsenter jeg også for å høre om støtte for de nye lydformatene,.
BLUE IS BETTER
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2008 5:56:55 PM #36 av 49
Postet av: maxx
Er lg sitt drev sonefritt på bluray?

MAXX
BLUE IS BETTER
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2008 7:00:31 PM #37 av 49
Postet av: petre2006
Nei, men med AnyDVD HD proamvaren som jeg kjøpte for 80 euro så er faktisk spilleren blitt alt etenede og totalt sonefri, fy flate for en saftig programvare pakke! Anbefales!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/5/2008 6:04:56 PM #38 av 49
Postet av: maxx
Har sedt abit en mail jeg å, så for vi se hva de svarer

Må ha en løsning på hd lyd før dette blir en htcp



Maxx
BLUE IS BETTER
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/6/2008 7:42:40 PM #39 av 49
Postet av: petre2006
Litt nedslående nyheter mens jeg venter svar fra nVidia og abit; Selv om kortet sender ut ukomprimert lyd og bilde, så mener forfatteren av denne artikkelen at det ikke er mulig p.d.d, men kanskje om noen år:

http://www.crn.com/article/printableArt ... =200001269

Jaja, et lite setback, men fikk til DTS og vakkert fordelt Dolby Digital i 7 kanaler idag da (på S/PDIF, ikke HDMI..) om det var noen trøst.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 3:08:19 PM #40 av 49
Postet av: teebee
hadde begynt å leke med tanken på htpc etter du skrev litt om det i denne tråden. men etter siste link så trur jeg at jeg venter til alt kan gå gjennom hdmi kontakten. trenger jo også bedre mediacenter programvare som kan måle seg med xbmc. (har hørt rykter om at xbmc skal portes over til linux, men windows versjon har vært mer ønskelig.) dessuten kan det være greit å vente til enten hddvd eller blu-ray dør ut. noe som virke som hddvd er på vei til å gjøre etter siste info fra warner og hddvd leirens siste pressekonferanse som ble avlyst. er vel penger å spare på å kjøpe en rein blu-ray spiller framfor en kombi?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 4:03:13 PM #41 av 49
Postet av: petre2006
"teebee" skrev:hadde begynt å leke med tanken på htpc etter du skrev litt om det i denne tråden. men etter siste link så trur jeg at jeg venter til alt kan gå gjennom hdmi kontakten. trenger jo også bedre mediacenter programvare som kan måle seg med xbmc. (har hørt rykter om at xbmc skal portes over til linux, men windows versjon har vært mer ønskelig.) dessuten kan det være greit å vente til enten hddvd eller blu-ray dør ut. noe som virke som hddvd er på vei til å gjøre etter siste info fra warner og hddvd leirens siste pressekonferanse som ble avlyst. er vel penger å spare på å kjøpe en rein blu-ray spiller framfor en kombi?


Ja, det er muligens rett ang. HDMi kontakten, men venter fremdeles på ett virkelig svar i.o.m at de lover ukomprimert lyd og bilde på HDMI kontakten. Hva det gjelder bildet er det vertfall slik, det er crême! Men lyden er haken enda.

Hva det gjelder kombi spiller versus ren Blu ray spiller er p.d.d en ren Blu Ray spiller 1500,- dyrer enn LG's kombispiller som har har høstet enormt gode tester. Kombispilleren er derimot 1500,- dyrere enn en ren HD DVD spiller igjen :-)

Your choice :-) Jeg er vertfall gromfornøyd!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 4:26:30 PM #42 av 49
Postet av: teebee
har det kommet en blu-ray, hddvd eller kombi spiller med slot in?

vil slot in se bra ut på ditt kabinett?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 4:49:20 PM #43 av 49
Postet av: CavemaNzz
Løsningen på HD lyd problemet i HTPC er vel snart en sagablott!

Auzentech utvikler en løsning som iallefall på papiret ser ut til å dekke alle behov.

Man må ha et Auzentech X-Fi Prelude 7.1 lydkort (koster rundt 200 USD, 2000 kr på shg.no) og i andre kvartal 2008 vil det bli sluppet en ekstra modul som heter Auzentech HDMI X-Tension (kommer til å koste rundt 70 USD ifølge rykter).

Måten dette fungerer på er vel at man tar DVI ut fra skjermkort, til DVI inn i X-Tension, for så å bruke en egen HDMI utgang fra denne X-Tension modulen for å få en kabel til HD lyd og bilde. Høres ut som en bra løsning!:)

Mer info:


Press Release - 01.06.2008

AUZENTECH Demonstrates World's First HDMI X-Tension Board at CES

See Auzentech's HDMI X-Tension and X-Fi Prelude at CES

Santa Clara, CA - January 6, 2008: Auzentech, Inc.(http://www.auzentech.com) announces today the demonstration of an early version of its forhtcoming HDMI X-Tension at CES 2008 in the Creative Labs booth..

"The sample to be displayed is a prototype, the first-of-its-kind, and provides a glimpse at one of the products online for 2008," said Auzentech President Stephane Bae.

A sample of HDMI X-Tension benefits are listed below:

A single HDMI cable can be connected with External devices like Digital TV or Receiver
High compatibility with various external/internal devices by multi-Input selection (4 input).
Compatibility with Desktop/HTPC/Slim PC (with Standard/LP bracket)
Supports the next generation of Audio format (Dolby True HD/DTS HD)
Swift and stable hardware installation without any installation of related software.
Wide connectivity using the SPDIF Combo Output port.*
Support for HDMI 1.3 and earlier receivers
* The SPDIF Input port on the Auzen X-Fi Prelude 7.1 is not available with Auzen X-Tension HDMI1.3.

It supports ‘8-channel Audio : DTS HD, Dolby® Digital Plus, Dolby® True HD, Dolby Digital, DVD-Audio, LPCM 8-channel

IEC60958(S/PDIF) : 2-channel PCM (up to 192kHz),

IEC61937 Compressed audio : Dolby® Digital, DTS digital audio

The Auzen X-Tension HDMI1.3 with Auzen X-Fi Prelude 7.1 supports by 96kHz LPCM.
As for the 192kHz, it will support in 2channel PCM only

Release of the HDMI X-tension is planned for Q2 of 2008
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 5:46:08 PM #44 av 49
Postet av: petre2006
"teebee" skrev:har det kommet en blu-ray, hddvd eller kombi spiller med slot in?

vil slot in se bra ut på ditt kabinett?


Nei, ikke kombispiller nei. Og Slot Inn ville sett noe usmart ut og ville også by på problemer i.o.m at selve skuffen kommer ut av en 'skjult' slot som legger seg ned. Ser riktig ryddig ut med børstet stål når skuffen er igjen.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/7/2008 5:46:57 PM #45 av 49
Postet av: petre2006
"CavemaNzz" skrev:Løsningen på HD lyd problemet i HTPC er vel snart en sagablott!

Auzentech utvikler en løsning som iallefall på papiret ser ut til å dekke alle behov.

Man må ha et Auzentech X-Fi Prelude 7.1 lydkort (koster rundt 200 USD, 2000 kr på shg.no) og i andre kvartal 2008 vil det bli sluppet en ekstra modul som heter Auzentech HDMI X-Tension (kommer til å koste rundt 70 USD ifølge rykter).

Måten dette fungerer på er vel at man tar DVI ut fra skjermkort, til DVI inn i X-Tension, for så å bruke en egen HDMI utgang fra denne X-Tension modulen for å få en kabel til HD lyd og bilde. Høres ut som en bra løsning!:)



ESKREMT INTERESSANT!!! Takker for tips!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar