Logo

Harman Kardon HS500

Skriv et svar
3/24/2008 5:18:38 PM #1 av 5
Postet av: Grimberg
Hei.
Jeg har et HS500 anlegg som ble kjøpt rett etter jul.
Problemet med anlegget er at når jeg spiller dvd-filmer, så er volumet så veldig lavt. Har volumet på 3/4 og likevel ikke allverdens lyd..
Noe som kjenner til dette?
Har også justert kontrollmenyen ang decibel, men null hjelp i det..
Tips tas gjerne i mot :)

Grimberg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/24/2008 10:46:10 PM #2 av 5
Postet av: MindWaste
Prøv følgende:

Sett Dynamic Range til "minimum" <--- dette er mest sannsynlig årsaken til lav lyd ved dvd avspilling. Står den på noe annet enn minimum vil anlegg redusere skarpe lyder/effekter/eksplosjoner o.l. for at ikke lyden skal bli for høy.... (kan kinolyd bli for høy... :?: :mrgreen: )

Sett "DVD Sound Mode" til DPLII

Sjekk hva som står på "Output Level Adjustment". Det normale er "0dB" men du kan justere den opp litt hvis du har kanaler du hører dårligere enn andre.

Se forøvrig side 19-20 i manualen din, der står det meste du trenger å vite om innstillinger.

Hvis du har rota bort manualen finner du en digital utgave her:
http://www.harmankardon.com/product_sup ... om&#active
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/30/2008 7:01:06 AM #3 av 5
Postet av: Grimberg
Takker for flott svar :)
Men jeg har et lite problem til på selve spilleren.
Den lager så forbanna mye lyd. Akkurat som om noe drivverk som suser og går. Lager mye lyd og er utrolig irriterende. Noen som har det samme problemet kanskje?

Grimberg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
3/30/2008 1:23:18 PM #4 av 5
Postet av: MindWaste
Hjalp det å stille dynamic range på lydnivået?

kan desverre ikke hjelpe med lyden på drivverket... Hvis du har muligheten kan du jo stikke innom en forhandler som har disse utstilt for å sjekke om den lager samme lyden...?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/5/2008 2:25:10 PM #5 av 5
Postet av: Grimberg
Nei, det med dynamic range gjorde ikke all verden av utslag.
Når vi ser på guttungens filmer, så skrur jeg fortsatt opp til 3/4 av volumet for å få et akseptabelt lydnivå.
Og når jeg i tillegg må høre på susinga, så mister jeg all glede av alle filmene jeg ser på.
Problemet med disse spillerne er jo at de er ute av produksjon, så de er vel ikke så enkle å få hørt på i butikkene dessverre.
Hadde jeg visst dette når jeg bestemte meg for å bruke 10 000,- på en lite anlegg, hadde dette gått glatt ut...

Grimberg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar