Logo

Harman/Kardon-effekt?

Skriv et svar
1/27/2005 4:14:29 PM #16 av 23
Postet av: - MaRe -
0db er jo svinehøyt,ligger på -15 når jeg ser film.. 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/28/2005 1:28:30 AM #17 av 23
Postet av: Labbetuss
personlig synes jeg yamaha er strømsvake forsterkere, iallfall opp til 10k klassen. har en 1400 her hjemme, og kan ikke si at jeg er fornøyd med den bortsett fra prosessordelen, den er helt ok. effektmessig har de mye igjen og skrur man opp så er det en del klipping inni bildet. skal du ha krefter ville jeg valgt noe annet, evt kjøpt en effekt forsterker.

men først og fremst, gå og lytt eller lån med deg hjem. det er absolutt å anbefale. jeg gikk i den fellen å ikke gjøre det.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/28/2005 12:35:29 PM #18 av 23
Postet av: Granberg
"kaimlie" skrev:personlig synes jeg yamaha er strømsvake forsterkere, iallfall opp til 10k klassen. har en 1400 her hjemme, og kan ikke si at jeg er fornøyd med den bortsett fra prosessordelen, den er helt ok. effektmessig har de mye igjen og skrur man opp så er det en del klipping inni bildet. skal du ha krefter ville jeg valgt noe annet, evt kjøpt en effekt forsterker.

men først og fremst, gå og lytt eller lån med deg hjem. det er absolutt å anbefale. jeg gikk i den fellen å ikke gjøre det.....

For min del er Yamaha RX-V650 kraftig nok.
Kanskje fordi rommet er på ca 11 kvm. og så har jeg i tillegg subb. Frontene har ca. 88 dB følsomhet.
Men har man større rom eller mer tungdrevne høyttalere blir det neppe nok.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/28/2005 3:56:34 PM #19 av 23
Postet av: Labbetuss
hakke tingdrevne høyttalere jeg heller, 8ohm, og 92dB følsomhet. har sub oxo, yamaha yst sw1500. allikevel er det klipping inni bildet, og hvis 0 er referansenivå fra yamaha sin side, så er deres forsterkere langstifra kraftig noko. Ikke for å være negativ mot deres meninger, er bare noe jeg har irritert meg over siden vi fikk den. skjønner egentlig ikke hvorfor den ble kjøpt.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/28/2005 6:08:21 PM #20 av 23
Postet av: Alas
0 db er ikke referansenivå. Det er forsterkningen av signalet. Normalt så dempes signalet fra cd/dvd i forforsterker-delen før den går videre til effekt-delen. Derfor angis det i -db og man kommer ikke over på + før signalet forsterkes.

Mener nå jeg at det er.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/29/2005 1:44:41 AM #21 av 23
Postet av: Labbetuss
jeg bare henviste til det andre har snakket om på dette temaet, ikke det at jeg påstår at 0 er referansenivået. er klar over hva du sier.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/29/2005 12:29:31 PM #22 av 23
Postet av: Alas
"kaimlie" skrev:jeg bare henviste til det andre har snakket om på dette temaet, ikke det at jeg påstår at 0 er referansenivået. er klar over hva du sier.....


Det var ikke deg jeg siktet til. Var mer en generell bemerkning for å klare opp. Det er vel tidligere i tråden noen som sa at 0db var Yamaha's referansenivå, og det stemmer vel ikke helt. Men vi er jo enige ser det ut til og da er vel all ting bra. :D

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/29/2005 12:33:33 PM #23 av 23
Postet av: Labbetuss
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar