Logo

H/K avr 635 VS Denon avr 3806 !?!

Skriv et svar
4/27/2006 1:23:43 AM #1 av 8
Postet av: Senitel
Hei hei.

Er virkelig i valgets kvaler! Usikker på hvem jeg skal velge. Noen som har noen tips, anything? Pluss om minus på begge gjerne.
HK går for 12k mens Denon for 11k.
Har også mulighet for å kjøpe HK brukt for 7k. Anbefaler dere det?

Ellers så har jeg den største JBL northridge serien. Ser mest film på det, men noe musikk blir det også!

Mvh Stian

usikker.....
Tønsberg - Hvor de peneste jenter bor!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/27/2006 2:14:31 PM #2 av 8
Postet av: Even Sundgot
Eg hadde velgt denon avr 3806 der ein heilt rå recever.. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/27/2006 2:58:31 PM #3 av 8
Postet av: sanasol
Kjenner ikke Denonen godt nok til å gi noe bra svar. Tror denne er bedre på romkorreksjon enn HK. Derimot vil jeg nok velge HK når det kommer til lydopplevelsen ved film. Har den forrige modellen HK AVR 630, og denne ga lyden hos meg et enormt løft fra den gamle Denonen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/27/2006 7:15:23 PM #4 av 8
Postet av: Vector
KOmmer helt ann på. Hvilken høyttalere skal du bruke?

Men om du bare skal ha en reciver, så ville jeg helt klart Denon. Denne har rommkorreksjon, og en unik lydopplevelde. Denne har faktisk veldig stålkontroll over litt større høyttalere, noe mange andre recivere sliter med. Denon har pre-out (vet ikke om H\K har det), og det er veldig kjekkt. Men om du sier hvilke høyttalere du skal bruke, så er det lettere å svare på hvilken som vil låte best.
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/28/2006 3:31:52 PM #5 av 8
Postet av: Senitel
Takk for svar!

Det står i min første melding hvem høytalere jeg har.
Det er JBL Northridge cinema 3, den største i northridge serien.

Tror jeg lander på Denon, SELV om HarmanKardon er så utrolig mye mer LEKKER å se på!! Denon ser litt "billig" ut, i forhold til H/K. Eller?

mvh Stian
Tønsberg - Hvor de peneste jenter bor!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/28/2006 3:32:21 PM #6 av 8
Postet av: Senitel
Takk for svar!

Det står i min første melding hvem høytalere jeg har.
Det er JBL Northridge cinema 3, den største i northridge serien.

Tror jeg lander på Denon, SELV om HarmanKardon er så utrolig mye mer LEKKER å se på!! Denon ser litt "billig" ut, i forhold til H/K. Eller?

mvh Stian
Tønsberg - Hvor de peneste jenter bor!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/28/2006 4:55:37 PM #7 av 8
Postet av: Vector
Oi, så ikke det jeg.

Nå sies det jo at H\K låter veldig godt på JBL, men jeg syntes fremdeles du bør velge Denon, du vil få en helt annen kino\lyd\musikk følse!

Ikke tenk så mye på designet, tenk heller på lydkvaliteten :) Syntes uansett Denon ser litt kul ut. Når du ser den i ekte, så ser den litt "matcho" ut. Hehe
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/28/2006 5:55:45 PM #8 av 8
Postet av: Kim
Denon leverer helt klart kongelyd i hjemmekinoen, jeg har 3805 selv.
Men jeg syns den leverer litt dårlig bass i forhold til f.eks den forrige Sony receiveren min, eldgammel en.


H\K passer forøvrig som sagt ypperlig til JBL og ettersom du kan få den receiveen (pent?) brukt til en billig penge så ville jeg heller gått for HK.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar