Logo

"Glorie", uklar siluett Philips 47PFL8404

Skriv et svar
10/18/2010 9:18:24 PM #1 av 3
Postet av: OyJo
Vi plages med at det rundt bevegelige objekter på film eller tv oppstår et uklart felt rundt objektene. Det er litt vanskelig å forklare men er fryktelig irriterende på en ellers god tv. Tven er tatt inn til InfoCare for sjekk uten å finne feil, men servicepersonene var enig i fenomenet og mente kanskje det skulle være sånn...Det er ikke jeg enig i og lurer på om noen har opplevd lignende ? Det er et felt rundt siluettene som er ute av fokus når feks en bil beveger seg i en film eller på tv. Takknemlig for all respons
Ø. Johnsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/19/2010 7:40:40 PM #2 av 3
Postet av: Runner
Denne glorien som du beskriver, er pga av en funksjon som kalles HD Natural Motion. Denne funksjonen gir jevnere bevegelser, men en av bieffektene er "glorie" rundt objekter som beveger seg raskere enn den interne bildeprosessoren klarer og regne ut. Denne har så vidt jeg husker på denne modellen fire "trinn" maksimum,medium,minimum og av". Jeg anbefaler først og sette innstillingene til minimum. Hvis ikke dette fungerer sett den til av. HD Natural Motion vil ha størst "problemer" med denne glorien i mørke scener. Anbefaler deg også og laste ned nyeste software til din modell fra http://www.philips.no.

Hvis problemene er ekstreme, kan det være selve panelet som er defekt. Den greieste måten og teste en slik feil på er mørke film sekvenser i et mørk rom. Da vil du se tydeligere om objekter i mørke partier "henger igjen".
Mvh Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/19/2010 10:01:03 PM #3 av 3
Postet av: OyJo
Tusen takk for svar, HD Natural motion stod på "minimum" men er nå slått av. Skal prøve og finne en film for mer uttesting.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar