Logo

Forumtreff i Oslo 19.11.2005

Skriv et svar
11/16/2005 11:38:44 AM #16 av 33
Postet av: Snickers-is
Da ser det også ut til at det er forbudt å arrangere treff på AVforum. Det er ikke sagt direkte, men det er sagt at alle treff skal arrangeres av AVforum.

Det gjør at vi må arrangere de kommende treff gjennom andre fora. Jeg håper Hjemmekino.no stiller seg positive til at vi bruker dette som en kanal for å samle ildsjelene og entusiastene.

Programmet for dette treffet er som følger:

0930: Vi møtes på Oslo S

1000-1230: HiFiklubben Marcus Thranes gate. Her har Flageborg booket et skikkelig opplegg. (Hva som skjer får de som kommer se)

1245-1430: Et lite studio i Oslo... Her har jeg fått rigget noe utstyr spes for anledningen i tillegg til at det står noe gromt der fra før. Det blir også arrangert en liten "studio workshop" for å øke forståelsen innen dette litt mytisk pregede faget.

1445-1545: HiFisenterkjeden. Her har Lygren booket og projektorer står in focus. Her vil vi få se bl.a. InFocus 777 og Sanyo PLV-Z4.

1600-1800: Her har jeg/Flageborg booket uten å legge spesielle føringer så her vet vi ikke eksakt hva som skjer.

Lunch ligger inne i opplegget.

Det kan se ut til at vi blir over 30 stk totalt denne gangen så det blir spennende. Jeg stiller med 3 mann i hvertfall ser det ut til.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/16/2005 12:16:42 PM #17 av 33
Postet av: pnerbye
Jeg blir med denne gangen! :D

Hvor på Oslo S møtes vi kl 0930?

"Påmeldingsliste" skrev:
Snickers-is
Rune (har ikke noe valg ;) )
a|ex
Bidda
eXa
Anfield
AVsmurfen
RoKo
Chriz
kenti
dvdjan
tomtom
Akto - Tar med kamera
Afro
Thlian (SKAL komme denne gangen)
Ulven
Kristin (med forbehold)
FAM
Spitfire
vito
Mr. GadgetMan
gaultier
Flageborg
Infocus ( om ikke flytta)
ansoere
Obiwannabekenobi
Langbein, selvfølgelig!
pnerbye
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/16/2005 5:58:11 PM #18 av 33
Postet av: Rune
"Snickers-is" skrev:Da ser det også ut til at det er forbudt å arrangere treff på AVforum. Det er ikke sagt direkte, men det er sagt at alle treff skal arrangeres av AVforum.

Det gjør at vi må arrangere de kommende treff gjennom andre fora. Jeg håper Hjemmekino.no stiller seg positive til at vi bruker dette som en kanal for å samle ildsjelene og entusiastene.


Min mening er at innholdet på forumet bestemmes helt av dere brukere og jeg ser da ingen grunn at jeg eller noen andre skal blande seg inn i hva som avtales på forumet. Om noen brukere ønsker å gjennomføre et arrangement med likesinnede så har jeg selvsagt ikke noe mot det. Vi lever da i et demokrati.

Uansett, dette treffet virker som et meget godt og spennende opplegg hvor alle som står bak har gjort en god jobb med å sette sammen programmet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/18/2005 3:26:29 PM #19 av 33
Postet av: pnerbye
Nå gleder jeg meg til i morgen gitt. :D

Er det bare å møte opp ved Hifiklubben kl 1000? Er det nok biler, eller bør jeg og ta med en?
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/18/2005 5:29:11 PM #20 av 33
Postet av: Snickers-is
Du bør møte litt før 10 om du møter på Oslo S. Ta gjerne med bilen, for det blir fort for få biler.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/18/2005 6:09:01 PM #21 av 33
Postet av: Snickers-is
En liten oppdatering:

Subchannel:

Studioet vi skal være i heter Subchannel Studio og litt mer om dette ser dere her:
http://www.subchannel.org/%8Cpning.html

Litt bilder:
http://www.subchannel.org/kontrollrom.html

Dersom noen drar kjensel på han på bilde 2 i høyre kolonne så, ja det er Thomas, en av Stereofil-gutta.

Derfor for ordens skyld arrangeres Studiosessjonen av Stereofil og ikke av meg (slik jeg har fått indikasjoner på at noen trodde.)

For det første står nå Tannoy TD12 som studiomonitorer fast i studioet. De er for anledningen koblet opp på ASR integrert forsterker og jeg tror signalkilde skulle være Arcam sin nye CD-spiller.

De har også fraktet opp Eyris DC3 for anledningen og kommer til å rigge ett oppsett med disse også.

Nede i det store innspillingsrommet rigget vi i går Prophet i anledning besøk fra vår agent i USA og de blir stående til og med lørdag siden de først var der.

Det er litt usikkert hva som skjer med gjennomgangen av innspillingsteknikk da jeg ikke vet om Thomas hadde mulighet til å være der selv og det er han som kjenner dette utstyret best.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/18/2005 9:10:47 PM #22 av 33
Postet av: Snickers-is
Nå har jeg lagt ut litt mer om demoen på Subchannel her:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4667

NB, Bilder!
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/18/2005 9:24:45 PM #23 av 33
Postet av: pnerbye
Jeg regner med at det er på sjøsiden av Oslo S vi møtes? Jeg stiller med bil.

Skal vi ha rose i jakkeslaget, eller noe annet som kjennemerke? :lol:
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/18/2005 10:08:19 PM #24 av 33
Postet av: Snickers-is
Hehe, jeg kommer i en blågrå Sharan (AJ 59998).

Ei jente jeg kjenner fikk 5 gutter til å komme til samme plassen med gul rose i hånden på samme klokkeslett :D (Hun var selvsagt ikke der og møtte dem)
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/19/2005 3:08:23 AM #25 av 33
Postet av: a|ex
Haha, genialt :lol: Det er i slike tilfeller man skal ligge plassert på nærmeste hustak med telelinse ;)

Forøvrig burde jo "subchannel" bli dagens høydare for flageborg, navnet tatt i betraktning :lol: Ser fram til det der, aldri satt en fot i et ekte studio før tror jeg :)

Men nå får jeg ta kvelden, sees om noen timer folkens !!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/19/2005 10:19:37 PM #26 av 33
Postet av: hdanielsen64
Nå, hvordan var det? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/19/2005 11:19:42 PM #27 av 33
Postet av: Rune
Det var veldig bra opplegg.

Artig å treffe andre likesinnede. Snickers Is imponerte med sine høyttalere og forsterkere. Flageborg hadde ordnet B & W demonstrasjon/teknisk gjennomgang og Lygren hadde fikset projektorsammenligning mellom Z4 og 777.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/20/2005 4:13:32 AM #28 av 33
Postet av: a|ex
Ja, vil si det var alt i alt et vellykket treff :)

Det avhenger selvsagt av interesse, så enkelte ting er selvsagt mer artig enn andre. For mitt vedkommende likte jeg meg best på hifi-klubben, selvom det også var veldig gøy å få en liten presentasjon av hva som foregår i et ordentlig studio :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/20/2005 7:29:40 AM #29 av 33
Postet av: pnerbye
Dette var en flott greie. Alt var like gøy/interessant/sosialt hele veien. Jeg ga meg riktignok etter HFCK, men neste gang blir jeg med hele kvelden.

Honnør til de som organiserte dette! Kjempebra! :D Veldig hyggelig å møte menneskene bak avatarene! :D
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/20/2005 10:25:52 PM #30 av 33
Postet av: Snickers-is
Jeg synes det var bra bredde i dette treffet. Ingen tvil om at folk har ulike interesser og preferanser, men det virker som om de fleste trivdes.

Det er også morsomt å se hvordan de ulike aktørene er villige til å tilpasse demoer til en slik gjeng. Var det noen som tok noe særlig med bilder her forresten?

I SÅFALL POST DEM! :D
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar