Logo

DLP med vert. linsejustering

Skriv et svar
7/4/2006 3:32:51 PM #1 av 6
Postet av: Karsten
Skal gå til innkjøp av en prosjektor til under 27.000 og vil da selfølgelig ha det beste.. Kan lite om prosjektorer så nå søkes hjelp

kriterier...:

1. dama nekter å ha den i taket. den må stå på en hylle 4,2 m fra veggen, og trenger derfor Vertikal linsejustering

2. skal se mest film.. er derfor sugen på en DLP prosjektor

Så først på mitchubitchi 3000, men oppdaget at denne ikke hadde v. linsejustering

fant ProjectoionDesign model two, men den koster Q#¤%"¤#

er det noen andre dlp prosjektorer med linsejustering som er bra

(om jeg ikke finner noe får jeg vell skrapt sammen noen kroner, lurt dama, og investert i en model two. hun er litt klar for den siden den er relativt liten og har fin design :)

gleder meg sinnsykt..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/4/2006 5:09:41 PM #2 av 6
Postet av: Torja
Se offisiel tråd LG AN110 DLP. Vertikal linse justering, kan kjøpe et stativ som gjør at den kan stå på hylle/bord.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/4/2006 6:33:33 PM #3 av 6
Postet av: dvdjan
Jeg og støtter forslaget med LG sin proje. Den kan jo henges på veggen og er en "pen" projektor. LGs lampegaranti er heller ikke og forakte, den er på 2 år UANSETT timeantall :D

Billig er den også :wink:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317979

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=6653
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/6/2006 3:28:14 PM #4 av 6
Postet av: Karsten
Takk for det tipset.. den ser bra ut, og blir en sterk kandidat når jeg skal velge..

Er veldig sugen på Model Two, men det virker som man må betale veldig mye for det ekstra som den gir (i fohold til LG'en)

Om det er andre som har andre DLP kanditater er det bare å fyre løs

(:karsten:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/6/2006 4:24:59 PM #5 av 6
Postet av: Torja
Vær bare klar over at projektordesign sin modell two, har en litt eldre Farudja video prosessor, og som riktig nok er meget god, men altså noe eldre, og har litt mer støy enn f.eks de nyere video prosessorene som Brilliant color som sitter i bl.a. Otoma H72i og Mitsubitsu 3000. LG AN110 har sin egen støyreduksjonskrest, som jeg personlig syns fungerer meget godt. Men det er muligens farget av at jeg har denne selv da, he, he :lol:

Sort nivået skal derimot være meget godt i modell two. Om de ekstra tusenlappene betyr noe, så ville jeg kansje heller ha spyttet dem i en knakende god receiver, som f.eks. de nyeste fra Pioneer eller Denon med HDMI repiter og scalering. Det vil lønne seg når alt utstyret skal kobles til PJ. Ikke glem at du skal ha lerret også.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/7/2006 7:21:35 PM #6 av 6
Postet av: Karsten
dere drar meg fremmover til nye kunskapshøyder uten at jeg trenger løfte en finger (klicke på musa)

(gleder meg til den dagen annlegge er klart. hhehe:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar