Logo

Denon DVD-A1UD Ny High-End BD-spiller fra Denon

Skriv et svar
9/18/2009 2:37:46 PM #1 av 9
Postet av: Jorn.Finnerud
Nå kommer Denon virkelig på banen med flere nye Blu-ray Disc-spillere. På toppen troner den nye DVD-A1UD. Dette er en universalspiller som i korte trekk betyr at den spiller CD, DVD, BD, SACD og DVD-Audio.
Jeg har selv vært på en demo med denne spilleren tidligere denne uken i Danmark. Så er det noen som har noen spørsmål er det bare å fyre løs, så skal jeg prøve å svare etter beste evne.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/18/2009 3:08:13 PM #2 av 9
Postet av: teebee
elendig navn på den. skulle byttet ut dvd med bd.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/18/2009 3:13:24 PM #3 av 9
Postet av: Jorn.Finnerud
Det skal jeg være enig i. Uansett så spiller den alle formater, noe som for en del av denne kundegruppen vil være en stor fordel. For andre vil det være meningsløst.
Det som var det mest påfallende med demoen av denne spilleren var hvor godt Denon Link4 gjorde jobben med klokkesynkroniseringen på BD. Det er mye jitter på BD, så mye at vi uten problemer hørte en klar forskjell med og uten Denon Link aktivert.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/18/2009 10:22:49 PM #4 av 9
Postet av: Torja
Dette krever vel også en receiver med Denonlink 4.gen installert, eller vil det evt fungere med en receiver med 3.gen som så oppgraderes software messig?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2009 5:47:39 AM #5 av 9
Postet av: Jorn.Finnerud
Det som er helt sikkert er at det krever Denon Link 4. Om tidligere produkter kan oppgraderes skal jeg prøve å finne ut. Det vil jeg faktisk tro de kan. Spesielt AVP og AVC-A1HD vil nok dette "kreves" av de som har kjøpt disse.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2009 2:23:21 PM #6 av 9
Postet av: Torja
Den er er vel unødvendig å ikke tro at denne spilleren er i referanseklassen bildemesig hva gjelder både DVD og BD avspilling :geek:

Fikk du prøvd den på de analoge utganger på CD avspilling og sammenlignet med evt Denonlink?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2009 5:15:50 PM #7 av 9
Postet av: Jorn.Finnerud
Nei. Vi fikk en demo på Denon Links innvirkning på lyden over HDMI. Men den kommer som kjent med XLR-stereoutganger og har imponerende DAC-er og en flott oppbygging, så alt ligger til rette for at denne også vil gjøre en god jobb i stereo. Når jeg får den skal jeg ta en tur til Roy Ervin Solstad som har kjørt en runde med 10 stk CD-spillere i denne prisklassen i de tre seneste nummerne av Hjemmekino. Da kan vi få en skikkelig sammenligning mot andre gode spillere på dette området.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2009 5:21:01 PM #8 av 9
Postet av: Torja
Aha, en ny artikkel som kommer i "Hjemmekino" etter vært?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2009 6:19:12 PM #9 av 9
Postet av: Jorn.Finnerud
Blir selvsagt en skikkelig test av DVD-A1UD og for å teste den skikkelig som en musikkformidler er det naturlig å ta turen til Roy som er den som har testet de andre CD-spillerne.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar