Logo

denon 2805

Skriv et svar
5/11/2005 6:00:05 AM #1 av 17
Postet av: loften
får bilde ut på rgb når kjører dvd inn på video 1 men ikke når kjører tv signal inn på tv.har snakket med hifi klubben finner ikke ut av det de heller.hjelp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
har gått gjennom bruksanvisningen flere ganger. :?: :?: :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 6:12:18 AM #2 av 17
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

Jeg er litt usikker på hva du mener med RGB. Jeg antar at du kjører komponent ut av dvd spilleren og inn på forsterker og dermed ut av monitor utgangen og at det fungerer.

Men jeg forstod ikke helt hva som ikke fungerer. Har du koblet forsterkeren til TV via monitorutgangen via komponent? (mao har du en flatskjerm)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 6:22:00 AM #3 av 17
Postet av: Knut
... for det er ikke mange crt-skjermer som har komponent-inngang
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 7:52:06 AM #4 av 17
Postet av: loften
hei på dere.kjører signal fra tv tuner (med s video kabel) til tv inngang på 2805 men får ikke bilde.kun på dvd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 8:03:57 AM #5 av 17
Postet av: Rune
Hva er det du prøver å få bilde på? Projektor/TV? Hvilken inngang bruker du da? Hvilken type projektor/TV er det snakk om?

Blir bare gjetting siden jeg mangler info, men jeg tror kanskje at inngangen ikke takler interlaced signal og du kjører progressivt fra DVD spiller. (slik som f.eks Infoucs X1 ikke takler)

Litt mer info om hvilket utstyr vil hjelpe oss hjelpe deg.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 8:56:56 AM #6 av 17
Postet av: loften
hei på deg og takk for svar.har infocus x1 men skjønner ikke hva du mener????men høres ut som jeg må gå med en s video kabel for å få tv signal.kjører prog ja.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 9:03:50 AM #7 av 17
Postet av: Rune
Det hjelper alltid med en mest mulig komplett beskrivelse av hvordan man har ting koblet.


AVR 2805 konverterer s-video signalet til et komponentsignal. Dette komponentsignalet er såkalt linjeflettet. X1 har 2 innganger hvor man kan kjøre inn komponent via overgang. VGA inngangen takler progressivt signal mens "s-video" inngangen takler linjeflettet (interlaced).

Bilde av VGA overgang




Løsningen jeg vil foreslå er at du kobler DVD spiller direkte til overgang til VGA og S-video direkte fra TV tuner. Hadde du hatt en forsterker med konvertering til progressivt signal ville det også funke, men hos Denon er det bare toppmodellen som har det. Dette burde forresten HiFi klubben vist.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 9:36:08 AM #8 av 17
Postet av: loften
tusen takk for svar.hvis jeg har forstått dette riktig kjører jeg signal fra dvd med komp. kabel inn i vga som før og så må jeg ha en kabel til fra tv tuner inn i s video på x1?????
eller jeg kan kjøpe en dvd recorder med tuner og komp utgang???
takk for svar nok en gang,jobber du i forumet??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 9:43:34 AM #9 av 17
Postet av: Rune
Ja du har forstått det riktig. Egentlig trenger du ikke kjøre det via forsterkeren i det hele tatt.

Hvis du derimot kjøper en DVD opptaker med progressiv komponentsignal vil du også løse problemet. Da trenger du kanskje ikke DVD spilleren i det hele tatt da den kan brukes til DVD også.

Ja, jeg driver hjemmekino.no
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 9:50:26 AM #10 av 17
Postet av: loften
hei igjen.har du et godt forslag på en dvd opp taker???har trekt kabel i rør og har ikke plass til en til så jeg kjøper en over gang som jeg bytter når jeg skal se på tv.
takk igjen for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 9:52:39 AM #11 av 17
Postet av: loften
må signalet være prog.holder det ikke med komponent????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 9:59:44 AM #12 av 17
Postet av: Rune
Hvis du kjøper en overgang til som du bytter mellom når du ser TV trenger du ikke å kjøpe en som har progressiv komponentutgang på TV sendinger.

Sony RDR-HX710 er nok et godt valg, eventuell den nye Pioneer DVR 530 som jeg selv har bestilt meg til bruk mot projektor.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 10:52:47 AM #13 av 17
Postet av: loften
ok,nå ble det litt mye for meg.tar det en gang til for å se om jeg forstår dette riktig.

-kan jeg kjøpe en over gang som vist på bilde der jeg går fra tv tuner med scart kabel inn i "boxen" og derfra inn i 2805 med en komp.kabel ,og få det til å virke med kun komp. kabel til x1.hvor får jeg tak i en slik box?
takk igjen Rune du er flink!!!! :oops: :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 11:00:34 AM #14 av 17
Postet av: Rune
Såfremst du bruker denne ingangen med denne overgangen på X1 så kan du det:



Men da kan du ikke ha DVD spilleren satt til progressiv siden den "S-video" kontakten på X1 ikke støtter progressivt.

Dine 4 alternativ.

1. Kjøp overgang fra komponent til den spesielle s-video kontakten på X1. Når du skal se TV kobler du løs komponentkablene fra den overgangen som du har nå til den nye og motsatt når du skal se tv.

2. Kjøp overgang fra komponent til den spesielle s-video kontakten på X1. Sett DVD spilleren i interlaced modus og da vil du få bilde fra begge kildene.

3. Trekk en egen s-video kabel fra tuner til X1.

4. Kjøp deg en DVD opptaker som sender ut tunersignalet progressivt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/11/2005 11:02:04 AM #15 av 17
Postet av: loften
:D :D :D
nå satt det.takk igjen Rune
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar