Logo

Denon 2106 vs 3805

Skriv et svar
9/18/2006 7:54:54 PM #16 av 19
Postet av: Torja
Dine ører er helt klart viktigst, har selv 3805, og syns dette er en knall receiver, men kansje litt for lys og alnalytisk for noen? Med subb i anlegget på film lyd så blir det uansett fett nok. Noe musikk favoriserer kun sterio, evt pure direkt som du har mulighet på 3805 og da syns jeg det i grunnen går dypt nok. Ellers hører jeg mest på dvd-audio og sacd i flerkanal. Da går dypeste bassen til min svs subb.

Har lyttet til IKON 6, men da mest med Thule forsterkeri. Det lyder vanvittig oppløst og bassen integreres inn veldig bra. Hørte litt hjemmekino med 3806 på IKON 7 og det virket i vært fall meget oppløst. Ingen problemer med å følge med på f.eks. tale.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/19/2006 8:55:41 PM #17 av 19
Postet av: Rune`s hjemmekino
Ville anbefale Denon 3805. Den har seriøse kraftressurser, romkorreksjon og har styr på både film og musikk. Og så gjør det jo ingenting at den er en tidligere EISA vinner...

Bruker denne selv med Dali Concept 10 og Concept 6. Det trøkker!

Men Ikon serien er nok mer analytisk i klangen, så det blir et valg mellom "korrekt klang" og høy morofaktor.

Lykke til :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/20/2006 3:01:38 PM #18 av 19
Postet av: superfrutti
Takk for alle svar! Jeg har nå bestemt meg, dvs jeg har faktisk anskaffet en Denon 3805. Har ikke kommet meg hjem for å koble den opp ennå, men ser frem til å få den på plass. Dali IKON 6 fronter er også på plass, så det skal bli spennende å se hvordan det hele blir. Senter og bakhøyttalere (Vokal 2 og IKON 1) kommer etter hvert. Føler meg litt som en femåring på julaften akkurat nå... :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/20/2006 3:47:45 PM #19 av 19
Postet av: Typhoon7
Gratulerer med det godt valg!! :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar