Logo

Denom AVR1706 - Auto Setup problemer.

Skriv et svar
6/25/2006 12:15:37 AM #1 av 14
Postet av: simenfs
Heisann. Har en AVR1706 reciever og skal sette opp surround settet ved å bruke Auto Setup'en på recieveren. Men, når jeg så skal gå igang får jeg denne feilmeldingen; "Caution: Sp none" og leser da i manualen at det kommer av at enten front eller bakhøytalerene ikke er tilkoblet.

Har nå gått over koblingene og alle høytalerene er koblet til. Hva nå?

Takker for raskt svar!

Ps: Har også en sub som jeg er usikker på om er koblet til riktig, har nemlig en subwoofer kabel med singel ende, men på sub'en så er det to Line In inganger ( L og R) har dette noe og si? Og hvor skal kabelen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/25/2006 1:04:45 AM #2 av 14
Postet av: simenfs
Når sant skal sies, så ble jeg litt usikker her. Slik har jeg koblet mitt 5.1 oppsett til recieveren:

Sub - > På subutgangen på recieveren, er bare en så ikke så vanskelig.
Center -> Koblet den på Center R og L

Her kommer da det jeg er usikker på og sånn har jeg det nå:

Front L -> Koblet til Surround L
Front R -> Koblet til Surround R
Bak L -> Koblet til Surround Back L
Bak R -> Koblet til Surround Back R

Men dette skal kanskje egentlig være slik?:

Front L -> Kobles til Front A L
Front R -> Kobles til Front A R

Men hvor skal bakhøytalerene da? I Front B, Surround Back, eller Surround?

Heh, takker :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/25/2006 2:40:26 AM #3 av 14
Postet av: Torja
Du skal sette høytaler kablene til front høytalerne slik som vist på bildet her.
Bak høytalerne dine skal kobles til henholdsvis hø. og ve. Surround kanal.
Surround Back kanalene er for enda to bakhøytalere ved et 7.1 oppsett, at du har syv høytalere i tillegg til sub.
Front B høytalere er for to ekstra høytalere som du kan f.eks sette på kjøkkenet og høre på musikk der.
Hva slags subb har du? 1_gr_av_AVR1706_back.jpg 1_gr_av_AVR1706_back.jpg ( 42.5126953125 KB) Vist 1235 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/25/2006 1:32:09 PM #4 av 14
Postet av: simenfs
Har en sånn pakkeløsning, Gale Junior. Så subben er en Gale 4070. Bruker en egen Sub-kabel fra reciever til Subben også inn i L på Line In siden jeg ikke har y-split.

Tester ut det du sa over, tusen takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/25/2006 2:05:31 PM #5 av 14
Postet av: simenfs
Funket fint med den måten du nevnte jeg skulle plugge det inn, men recieveren finner ikke subb'en... Har jeg koblet den feil? Subkabel fra Sub Out på reciever og til Line In L på subben.

Skal teste ved å bytte fra L til R og se om det blir noen forskjell, men manualen nevner L som mono ingang.

Noen som har noen tips til hvordan jeg får subben aktivert? Recieveren finner forløbig bare 3/2/0, altså ingen sub.

Takker
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/25/2006 8:09:35 PM #6 av 14
Postet av: simenfs
Bumpidibump
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/25/2006 10:04:44 PM #7 av 14
Postet av: Torja
Bare en ting. går du sjekket at subb kabel er koblet riktig vei? Pilene skal peke mot subb.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/25/2006 10:14:09 PM #8 av 14
Postet av: simenfs
Bare en ting. går du sjekket at subb kabel er koblet riktig vei? Pilene skal peke mot subb.
Har gjort det ja. Har vært inne på setupen på recieveren og satt Subben på, og byttet mellom small, large og sw mode rundt omkring, ingen hjelp der. Har prøvd å bruke både L og R på Line In.

Skjønner ingenting, så masse hjelp godtas uendelig mye!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/26/2006 6:41:44 AM #9 av 14
Postet av: Torja
Hvis subben virker helt død når du kobles til strøm, ingen diode lys som slår seg på, så er jeg redd du må bite i det sure og levere inn subb for å få den sjekket om den virker.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/26/2006 5:22:38 PM #10 av 14
Postet av: simenfs
Tenkte det samme, bortsett fra at lyset på subben lyste da. Men så, igår natt så testet jeg en gang til, og pop: 3/2/0.1 ... Subben ble funnet og har ingen anelse hvorfor og skjønner ingenting.

Men den funker... Så er vel det viktigste akkuratt nå..

Takker for all hjelp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/26/2006 9:09:45 PM #11 av 14
Postet av: Torja
Ingenting er bedre enn når det tekniske virker. Fornøyd med lyden ellers da?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/26/2006 9:10:41 PM #12 av 14
Postet av: Torja
Ingenting er bedre enn når det tekniske virker. Fornøyd med lyden ellers da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/27/2006 1:41:30 PM #13 av 14
Postet av: simenfs
Kjempe fornøyd :) Men ville nok anbefale et større annlegg for større rom, men siden jeg har ganske lite rom så er dette perfekt :) Har skrudd opp lyden på bakhøytalerene litte gran og økt volumet litt på senteren også.

Saving Private Ryan ble en annen opplevelse med litt høy lyd på :)

Takk for hjelpen karer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
6/28/2006 12:45:28 AM #14 av 14
Postet av: peritass
Må si takk jeg også, har akkurat kjøpt meg forsterker en vsx-915-s og har slitt med lyd innstillinger og automatisk kalibrering. Etter jeg leste her at bak høytalere skal i surround og ikke back surround funker alt veldig bra..

Så takk
peritass proud owner of a ps2
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar