Logo

Bytte ut CRT tv..

Skriv et svar
8/28/2005 2:13:07 PM #1 av 4
Postet av: e77
Har en 32" Finlux widescreen tv (topp modellen). Den er 3 år gammel og fungerer utmerket. Tar litt stor plass...har liten stue og en flatskjerm hadde hjulpet masse..

Er ganske sugen på å kjøpe meg Plasma/LCD tv.

Hva ville dere gjort i mitt tilfelle. Prøve å selge CRT tv'en og legge 20000 kri en ny plasma/lcd eller vente litt til og håp HD tv'ene syner enda mer i pris?

Er kanskje litt bortkastet penger, når en allerede har en god tv..?

Bør en satse på HD oppløst tv eller kjøpe en billig lavoppløst..?

.............
EA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/28/2005 8:34:46 PM #2 av 4
Postet av: orso
Hvis Finlux TVen er bra ville jeg beholdt den noen år til og ventet til flatskjermene blir bedre og billigere. Om man bør kjøpe HD ready eller ikke kommer litt ann på bruken. Skal man ha skjermen lenge og ønsker å være fremtidsrettet er det best å kjøpe HD ready. Eller hvis du har planer om skaffe deg X-box 360 eller Playstation 3, kan det være lurt og kjøpe Hd ready skjerm for å få utnyttet potensiale. HD DVD spillere er jo også snart rundt hjørnet, men de blir sikkert kostbare i starten. Personlig ville ha ha kjøpt HD, men når du sitter med en så god CRT kan det lønne seg og vente. Det går bare en vei; billigere og bedre. Det vil kanskje også komme en ny HD standard etter hvert (1080p), som ikke dagens HD flatskjermer støtter.
8/29/2005 6:58:27 AM #3 av 4
Postet av: arntos
Dette gjorde jeg.

Hadde en meget god 32 CRT. Solgte denne mens jeg enda fikk igjen noen penger for den. Kjøpte meg en PW7, til 16K fra sverige. Angrer ikke et sekund, når vi tar størrelsen i betraktning må jeg si at bildet er like bra. Kjøpteogså en god lavoppløst skjerm i stedet fo en billig HD skjerm. Har sett HD samtidig på SD og HD skjerm og forskjellen er mindre enn man skulle tro.

Så er det opp til resten av dere å finne ut hva dere vil gjøre :D Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med min SD skjerm.
8/29/2005 7:06:30 AM #4 av 4
Postet av: 9kki
"arntos" skrev:
Kjøpteogså en god lavoppløst skjerm i stedet fo en billig HD skjerm. Har sett HD samtidig på SD og HD skjerm og forskjellen er mindre enn man skulle tro.

Så er det opp til resten av dere å finne ut hva dere vil gjøre :D Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med min SD skjerm.

Helt enig.
Så selv hd signaler på både Panasonic pa50 og pv500 side om side, og jeg så faktisk ikke forskjell før jeg gikk helt nærme (dvs 30cm)
Jeg vurderte det dithen at de 10.000,- som skiller disse to ikke svarer seg i mitt tilfelle.
jeg synes at HD tv er litt hypet opp og venter heller til de fleste kanalene går over til disse sendingene.
Tror jeg ville blitt gal dersom jeg hadde hatt hdtv og ikke fått fullt utbytte av bortsett fra en og annen kanal.

:D
Skriv et svar