Logo

Bryr Panasonic seg om det norske markedet ?

Skriv et svar
10/24/2007 7:14:10 AM #1 av 45
Postet av: El Gringo
Begynner å lure litt på seriøsiteten til Panasonic.
Jeg bestilte en 42-PX700 for godt over en måned siden, men det drøyer fortsatt med å skaffe den til veie.
Panasonic Norge kan heller ikke gi noe svar på når den eventuelt kommer til landet, så da kan man begynne å lure.
Nettbutikkene skyver stadig på antatt dato for levering, mens det er flust av dem på butikker i utlandet.
Jeg sjekket diverse nettbutikker i Tyskland, England og Spania, og de er på lager der nede.
Jeg begynner derfor å lure på om Panasonic driter tynt og lenge i det norske markedet og prioriterer de større markedene lengre sør.
De andre større merkene har ingen problemer med å holde markedet med produkter.
At Panasonic skulle være et så populært merke at leverandøren skulle ha et problem med å dekke etterspørselen har jeg ingen tro på.
Hvorfor kan de da dekke etterspørselen i de andre landene ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/24/2007 8:16:41 AM #2 av 45
Postet av: Rune
Av andre leverandører har jeg hørt at de må bestille ca 6 mnd i forveien.

Å bestille for mye apparater er "livsfarlig" med dagens fallende priser. Det er f.eks mye værre å bestille 10 for mye enn å bestille 100 for lite.
Derfor blir det ofte slik. Panasonic har nok hatt problemer med å anslå mengden og jeg tror at antallet nok er for lite i forhold til andre land. Hvis Tyskland bestiller 2000 skjermer, blir nok Norge kanskje sine 200 nedpriortitert.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/24/2007 5:18:38 PM #3 av 45
Postet av: A8
hehe, og i februar kommer nye modeller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/24/2007 5:41:31 PM #4 av 45
Postet av: Rune
"A8" skrev:hehe, og i februar kommer nye modeller?


Panasonic sine modeller blir som regel presentert i januar/februar og blir som regel tilgjengelig i april/mai/juni i Norge. Slik har det iallfall vært de siste 3-4 årene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/25/2007 8:02:48 AM #5 av 45
Postet av: El Gringo
PV 70 er heller ikke bare å skaffe sånn uten videre.
De fleste billigsjappene som averterer denne til under 10000 har den ikke på lager, og skyver stadig på datoen.
Forhandleren min ga meg en avtale om å kjøpe en PV70 han hadde inne til en grei pris, og få bytte denne i en PX700 når den kommer inn mot å betale mellomlegget.
Jeg slo til.
Det kalles service !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/25/2007 8:06:04 AM #6 av 45
Postet av: El Gringo
"Rune" skrev:
"A8" skrev:hehe, og i februar kommer nye modeller?


Panasonic sine modeller blir som regel presentert i januar/februar og blir som regel tilgjengelig i april/mai/juni i Norge. Slik har det iallfall vært de siste 3-4 årene.

Det kommer alltid nye modeller, så om man vil vente på noe nytt, kommer det noe nytt etterpå uansett.
Tror nok at skjermene har blitt såpass bra etterhvert at det sannsynligvis er snakk om små forskjeller på de modellene som kommer kontra dagens.
En gang må man bestemme seg, så jeg bestilte i går og får den levert i dag.

Noen rykter om hva de nye modellene innebærer av forbedringer ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/25/2007 3:15:15 PM #7 av 45
Postet av: joffe11
De trakk seg fra Electroworld også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/26/2007 11:58:21 AM #8 av 45
Postet av: fuel
Bestillte pv42 for 1mnd siden.....amentio har forflytta datoen minst 8 ganger:(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/26/2007 3:39:16 PM #9 av 45
Postet av: El Gringo
"fuel" skrev:Bestillte pv42 for 1mnd siden.....amentio har forflytta datoen minst 8 ganger:(

Hvorfor bestilte du en skjerm med G9-panelet (forrige generasjon) ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/26/2007 7:03:50 PM #10 av 45
Postet av: fuel
MENTE Pv-70
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/26/2007 8:22:42 PM #11 av 45
Postet av: BPatriot
Bestilte px700 for over en mnd siden. Står 15.11 på amentio nå, men datoen flyttes hele tiden.
Er drittlei av å vente, men hva kan man gjøre? Er det noen lignende Panasonic-modeller med anti glare som finnes der ute ett sted til en ok pris?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/27/2007 6:03:00 AM #12 av 45
Postet av: El Gringo
"fuel" skrev:MENTE Pv-70

MPX har PV70 på lager til 11000,-
Ville avbestilt ordren hos Amentio og bestil hos MPX.
Amentio overfører beløpet til deg når ordren din er kansellert.
Det sa de ihvertfall da jeg spurte.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/27/2007 6:04:43 AM #13 av 45
Postet av: El Gringo
"BPatriot" skrev:Bestilte px700 for over en mnd siden. Står 15.11 på amentio nå, men datoen flyttes hele tiden.
Er drittlei av å vente, men hva kan man gjøre? Er det noen lignende Panasonic-modeller med anti glare som finnes der ute ett sted til en ok pris?

Da må du holde deg til 700-serien, men jeg har ennå ikke funnet noen som har dem på lager.
Panasonic-importøren vet heller ikke når de får dem inn, men håper på en gang i november.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/12/2007 2:39:08 PM #14 av 45
Postet av: Silver99
Jeg bestilte et Panasonic PV70 1.10 hos Stretto. Leveringsdatoen har blitt skjøvet, skjøvet og skjøvet. Fikk mail i dag om levering er i det blå. Panasonic levererer ikke når de sa de skulle, og når de leverer så kommer ikke det antallet som var lovet.

Det er kanskje på tide at markedet svarer på Panasonic's tilsynelatende likgyldige holdning til norske forbrukere, ved og vurdere andre merker, som kan levere. Jeg setter meg nå ned og vurderer andre produsenter, er villig til og gå opp i pris.

Mvh
Øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/14/2007 8:16:27 PM #15 av 45
Postet av: petre2006
Vet at Norek/Komplett venter inn 90 stk. PV70 denne uken eller rett over helgen. Hvor mange av disse som er solgt er uvisst, men jeg har sikret meg to av de hvertfall som jeg har solgt videre gjennom butikken min.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar