Logo

BenQ W500 vs Epson EMP TW700

Skriv et svar
12/29/2008 12:59:48 PM #1 av 2
Postet av: BjarteB
Har vurdert lenge å kjøpe meg en PJ, og nå nærmer den store begivenheten seg. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for Epson EMP TW700, men jo mer jeg kikker, jo mer blir jeg i tvil. Det er spesielt tilbud som dette http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=85451 som får meg til å tenke på nytt. Her får jeg pj, oppheng og lerret for en pris som faktisk er noe lavere enn Epson pj alene.. Meeen så er Epson sin bedre, såvidt jeg kan klare å forstå.

Rommet den skal være i er en loftsstue. Det er avlangt og fint, så plassering er ikke noe problem. Den kan henges fra 3-8 meter fra lerretet. Det er kun ett vindu, og det blir bakom lerretet, og er ikke noe problem å mørklegge 100%. Det som kanskje er en utfordring er at det er bittelitt skråtak "ned til" hvor lerretet kommer til å henge. Det betyr at pjen må kunne vri bilde nedover på en grei måte, fordi topp på lerret (taket over lerret) er noe lavere enn taket hvor pj henger.

Altså - lyskontroll er ikke noe problem her, men har jo lyst på best mulig bilde innenfor mitt budsjett. Og budsjettet er max 10 000,- mer eller mindre komplett med oppheng og lerret. Epson går akkurat på dette budsjettet.

Så jeg er åpen for alle synspunkter. Vil ikke kjøpe katta i sekken, men vil selvfølgelig ha god kvalitet innenfor mitt budsjett. Spørsmålet da er jo om BenQ er godt nok - at jeg ikke kommer til å merke noe særlig forskjell på denne og Epson. Prisen tilsier også at jeg kan handle mer eller mindre omgående, mens med Epson må jeg vente en måneds tid.. :=)

Så shoot.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2009 12:32:41 AM #2 av 2
Postet av: leifeinar
Har lest meg opp litt på w500, må si den virker som en fin PJ. og den pakken fra MPX, med leret takfeste og PJ er meget bra og fint priset :)

TW700 tester jo også bra, men om det er verd prisen??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar