Logo

32"-37" for student, maks. 7000kr

Skriv et svar
11/26/2007 9:03:25 PM #1 av 9
Postet av: Sir_Maddox
Hei forum. Ser at det er mange kunnskapsrike og hjelpsomme folk her på forumet, så håper dere kan hjelpe meg litt. Jeg trenger en ny tv nå og har lyst på en i størrelsen 32" til 37", og helst ikke dyrere enn 7000kr, men den grensa er tøyelig.

TVen skal brukes hovedsaklig til å se tv med vanlig analog kabeltv fra Canal digital og DVD-filmer. Det blir i tillegg litt tv-ut fra PCen, for det meste video, kanskje litt spill. Avstanden til tven blir 2-3 meter.


Jeg har lest lignende topics på forumet her, men det er jo en bokstavjungel av "forskjellige" modeller av alle tv'er, så hadde satt pris på å få noen pekepinner på hvilke merker som er bra og hvilke ikke og kanskje noen konkrete forslag?

Mitt tv-valg hviler i deres hender, gleder meg til svar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/26/2007 9:21:52 PM #2 av 9
Vil anbefale deg å lese denne testen, da den har testet mange relevante modeller i din prisklasse.
http://teknofil.no/wip4/teknofil_tester ... l?id=19274

Og hvis det er noe mer så vet du hvor du finner oss :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/26/2007 9:59:10 PM #3 av 9
Postet av: kjelle
elprice selger en jvc 37" lcd til 7000kr..kansje verdt å sjekke den ut? vet ikke om bildet er supert på den,men jvc bruker å ha gode lcd tver
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/26/2007 10:21:54 PM #4 av 9
Den finner du her:
http://www.elprice.no/Product/ProductIn ... 2&cid=5415

Denne tvén er ikke spesielt god på vanlige tv bruk fra feks kabel, sortnivå er heller ikke helt på topp. Men på digitale signaler derimot virker den ganske så bra, ihvertfall til prisen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/26/2007 11:01:46 PM #5 av 9
Postet av: Sir_Maddox
Ja, har sett på den testen, sjekka prisene på hardware.no.
Det som er synd med teknofil-testen, er at flere av de beste kjøpene går gjennom nettbutikker med dårlig rykte som shg.no og pixmania. Det er viktig for meg at det er et pålitelig støtteapparat rundt kjøpet, i tilfelle noe må returneres etc. Jeg blir mektig skremt av skrekkhistorier om returer til frankrike og lignende

men appropos den JVC'en, tommy, så bruker jeg mest analogt kabelsignal :(

MEN, jeg titta litt på komplett, og da så jeg igjen Tatung V32MCAK
til rundt fem tusen... Hva syns dere om den? Vet at den har vært mye diskutert, men er den fortsatt et bra kjøp, tatt i betraktning at hver krone teller og jeg ikke har råd til å være like kresen som andre her på forumet?

takk for hjelpen, gutter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 7:13:01 AM #6 av 9
Bildene blir ganske kornete på kabel tv, men hvis du bruker en digital tuner fra Get etc med en god scart kabel blir det en del bedre. Kan sikkert teste den litt nærmere til helgen.

Jeg tror at Tatungen skal være ganske så bra, spesielt til prisen. Men den har jo enkelte mangler som de dyrere modellene har. Har foreløpig ikke sett denne selv, så vil ikke si for mye.

For test se:
http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 111796.ece
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 10:35:59 AM #7 av 9
Postet av: Sir_Maddox
Tusen hjertelig takk for hjelpen, tommy og kjelle. Det er så hyggelig når folk vil hjelpe :) Jeg leste testen av v32MCAK, og ble overbevist. Tre lapper billigere enn førstevalget KDL-32D3000 også!!!

Igjen, tusen takk, nå bestiller jeg tatungen! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/27/2007 10:36:36 PM #8 av 9
Gratulerer med ny tv, si gjerne hvordan den er når du har fått den :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/8/2007 3:33:57 PM #9 av 9
Postet av: Sir_Maddox
Hei, har vært litt travel i det siste.

Tatungen er kjempebra, jeg er veldig fornøyd med den. Bruker den mest med analoge kabelsignaler (som suger), men dvd og pc er en fryd for øyet. Fjernkontrollen virker ganske billig, men har et bra utvalg av knapper og valg. Ellers er det som i testen, en solid tv til den prisen.

Det utroligste er at jeg bestillte tv'en på komplett.no ca klokka 12 på tirsdag 27/11, og allerede klokka halv to på onsdag 28., var tven på mitt lokale postkontor i oslo og en time senere i stua. 26timer fra bestilling til den var hjemme!!! fantastisk raskt av komplett.

Alt i alt anbefaler jeg v32MCAK!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar