jivac
Aktiv
E-post
Har akkurat fått i hus XTZ 99 W10.16, har en y-splitt kabel fra Monster, en slik en som har 2 hanner, hvorpå det settes ett T-skjøt stykke på, slik at du får 2 hanner og 1 hun plugg, og da medfølgende subwoofer kabel fra Monster. Bak på XTZ 99 W10.16 er det line in LR(hvit/rød), samt Speaker In + - L R.
Hvordan skal det kobles opp?
Subwoofer kabel inn i y-splitten, og så de to han pluggene inn i Line in LR?
Hvorfor er det og Speaker in + - L R inngeng også?
Edit.....hvilken Sub utgang skal jeg bruke fra forsterkeren?
http://www.gspr.com/onkyo/images/txsr605_rear_300.jpg
kamelon
Hjemmekinosjef
E-post
Signalgangen blir slik:
Ut fra sub-ut på forsterkeren, inn i medfølgende sub-kabel. Fra sub-kabel inn i splitten(y-leddet), og derfra inn i L-R på subben...
Går fint an å koble seg utenom y-leddet og kun gå i left eller right inngangen på subben.Men ifølge xtc skal man da miste 3db signal..
Speaker in er dersom man ikke har egen sub-utgang på forsterkere..
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
kamelon
Hjemmekinosjef
E-post
hvilken Sub utgang skal jeg bruke fra forsterkeren?
Den lilla under den grønne centeren viss du skjønner
jivac
Aktiv
E-post
Jepp. Sub-out direkte under grønn center(altså ikke pre-out), sub.kabel der i fra til y-splitten, så hver av de inn i Line in LR. Er det da vilkårlig hvilke av de fra y-splitten som går inn i L og R?
kamelon
Hjemmekinosjef
E-post
Sub-out direkte under grønn center(altså ikke pre-out), sub.kabel der i fra til y-splitten, så hver av de inn i Line in LR. Er det da vilkårlig hvilke av de fra y-splitten som går inn i L og R?
Jepps, stemmer. Og helt vilkårlig
Men for at det skal se pent ut kan du jo putte rød på rød, og hvit på hvit..Men uansett er det et monosignal og da har det ingenting å si..
jivac
Aktiv
E-post
En ting til, bakhøytalerne (5.1 oppsett), skal de kobles i Surround Speakers, eller Surround Back Speakers(med undertkest."BI-AMP for front speakers") ?
MindWaste
Aktiv
E-post
Surround speakers er riktig i 5.1
Når du kjører 5.1 kan du bruke Surround back til å bi-amp'e front-høytalere siden du får to ledige kanaler når forsterker har 7.1
-Anders-
Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
jivac
Aktiv
E-post
Ahhh...skjønner. Så Surround back brukes on ønskelig enten i 7.1 eller til å bi-amp'e fronthøytalerne hvis en ikke har 5.1 oppsett.
jivac
Aktiv
E-post
He he vel....takk skal dere ha, er ikke alltid like greit.
jivac
Aktiv
E-post
Noen av dere som har et forslag til grunninnstillinger til XTZ 99 W10.16? For det kommer ingen lyd fra den akkurat nå.....
Sub-kabel går nå fra Sub out(ikke pre-out) til en splitt med to hanner, disse to går så inn i hver sin hun på sub'en.
Ha nå holdt på siden i formiddag med å sette opp og gjøre om i hjemmekinorommet, og skulle gjerne hatt den til å dure litt med noen grunn innstillinger for nå vil jeg slappe av litt
jivac
Aktiv
E-post
Hmm...ja. Det funka visst når jeg kjørte kabel fra Subwoofer Pre-Out, skal det være slik?
Ok, hvilke innstillinger på sub'en kjører/anbefaler dere?
Volume? (Min/Max)
Frequency? (High/Low)
EQ on/off?
Phase?
High Pass? (On/Off)
MindWaste
Aktiv
E-post
Hmm...ja. Det funka visst når jeg kjørte kabel fra Subwoofer Pre-Out, skal det være slik?
Ja det er pre out du skal bruke
-Anders-
Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950