Logo

Vertikale striper i bildet på PA50 via komponent fra PS2

Skriv et svar
8/30/2005 8:22:31 PM #1 av 12
Postet av: 9kki
Når jeg Kobler opp min ps2 med min nyinnkjøpte Monster komponentkabel på min panasonic Pa50 skjerm får jeg vertikale striper over skjermen ved bevegelser sideveis.
Når jeg kobler opp med S-video kabel er problemet borte (men bildet er ikke så bra som med komponent da)
(ps2`n er stilt inn til å ta imot komponent)
Disse stripene er riktignok ikke godt synlig men de er der og er h..... irriterende.

Har forsøkt med 2 forskjellige komponentkabler med samme resultat.

Noen som vet hva dette kan komme av? vertikale striper.JPG vertikale striper.JPG ( 23.3330078125 KB) Vist 598 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
8/30/2005 8:43:57 PM #2 av 12
Postet av: Typhoon7
Slik du beskriver problemet, vil jeg anta at PS2 er synderen.

Har du prøvd å koble DVD-spiller via komponent?
Får du evt de samme stripene da?
8/30/2005 8:48:20 PM #3 av 12
Jeg får inderlig håpe at det er ps2`n som er synderen g ikke min nye Pa50, he he. tenkte at det kanskje var komponentinngangen det var noe feil med men håper og tror du har rett. ps2`n begynner å bli noen år også.
Skal sjekke dvd spilleren med komponentkabel imorra... KRysser fingrene på at du har rett
:)
8/31/2005 3:21:31 PM #4 av 12
Fått sjekket med DVD-spilleren koblet opp med komponent?
8/31/2005 5:02:36 PM #5 av 12
Nei, rakk ikke å kjøpe ny kabel... Men har prøvd en annen ps2 til en kopis av meg. riktignok av den gamle typen det også, men samme problem med denne også.
Den kjøres vanligvis med monster komponentkabel via receiver til projector uten at dette problemet oppstår.
Vil det da si at det er tv`n som er problemet da??
8/31/2005 5:13:32 PM #6 av 12
Kanskje.

Er det noen innstiller du kan endre på PS2?

Er så lenge siden jeg hadde min koblet opp, at jeg husker ikke.
8/31/2005 5:20:40 PM #7 av 12
nei, tror ikke det.
har stilt den til komponent og det er stort sett eneste som er mulig å forandre på i ps2 menyen.
skal sjekke litt med butikken.. Er lite lysten på å kjøpe ny ps2 all den tid ps3 kommer om 6-7måneder :?
8/31/2005 5:27:06 PM #8 av 12
Jeg ville i hvert fall fått prøvd komponentinngangen på tven med noe annet før jeg konkluderte med at det er tven det er noe feil på.

Du har ikke en vanlig gul, rød og hvit kabel (kompositt) som du kan teste komponentinngangen med? (DVD - TV)
8/31/2005 5:30:22 PM #9 av 12
Helt enig.
har originalkabelen fra ps2. prøver denne og ser hva som skjer da
har ikke noen som passer fra dvd.

Edit: Den passer vel selvfølgelig ikke til komponentinngangen ...
9/1/2005 8:47:20 PM #10 av 12
F... F... F...
Kjøpte meg komponentkabel for å teste ut dvd spilleren på komponentinngangen på tv`n , og når jeg sjekker på baksiden av dvd spilleren finnes det ikke komponentinngang gitt!!!!! :D
Burde jo selfvølgelig sjekket dette bedre men var "helt sikker" på at den hadde komponentinngang....
Ja ja... Får sjekke imorgen med en komponentspiller da....
9/2/2005 6:25:08 AM #11 av 12
NÅ har jeg endelig prøvd en dvd spiller med komponent kabel.
Var ikke antydning til striper der. Alt var bra. Da er det iallefall ikke tv`n det er noe feil med.
Men på en annen side, litt rart at 2forskjellige ps2 maskiner med 2forskjellige MOnster komponentkabler gir likt(les: dårlig) resultat.
Kan det være at ps2`ene er for gamle???
(tror begge maskinene er fra 2001)
9/8/2005 5:51:47 AM #12 av 12
Her kommer nok et innlegg i min monolog vedr striper via komponent:

Testet min Playstation2 med komponent på en annen PA50 skjerm hos forhandleren igår, og samme problem oppstod også der.
Ble i og for seg litt lettet da man med enda større sikkerhet burde kunne slå fast at min gamle ps2 var synderen...
Testet så en ny ps2 med komponent og problemet var borte og jeg var 1300k fattigere....

Fant iallefall ut av problemet til slutt.
Skriv et svar