Heisann!
Trenger litt råd ifra dere her.. Har nå vært igjennom et par DVD spillere med mindre hell. Neste kjøpet jeg gjør vil jeg at skal være bra.
Mine erfaringer så langt:
Philips DVP9000s - Genialt bra bilde. Men svært sær på platene - er det ikke en perfekt (ripefri) orginal disk så henger det seg i rykk og napp. Som CD spiller var den helt genial. Negativt også at den er over gjennomsnittet treeg. Min var DOA pga en feil da den hang seg svært ofte i HDMI modus. Fikk bare et bilde med masse snø. Digital snø. Eneste som da funket var å dra ut strøm kontakten.
Toshiba SD350 - Veldig bra bilde til å være så gunstig pris. Men også denne hakker dessverre rett som det er. Tilogmed på orginal dvder.. aldri opplevd dette før. Prøvde også en musikk cd (orginal) hvor den også faktisk hakket. Ser ut som jeg har klart å få nok en DOA her. Denne henger seg ofte opp hvis den står uten noe plate i.. og det går la oss si 5 min. da er det umulig å få noe reaksjon i spilleren. Man kan trykke på alle knappene uten hell. Eneste som funker her er å dra ut kontakten.
Hva burde jeg velge?
Mine krav:
- HDMI utgang med gode bilderesultater. Må klare å oppskalere til 1080i.
- Rask lesning av plater
- MÅ kunne lese DVD-R/DVD-RW & DVD+R/DVD+RW har en del plater med egne opptak. Spesielt Philips DVP9000s var ikke fan av "brente"
plater. Utrolig irriterende.
- Burde gi et greit resultat som cd spiller også. Men detter er ingen stor
prioritert.
Hva jeg har positive erfaringer med ifra før:
Yamaha har jeg brukt i en del år nå. Flere modeller. Disse har vært svært enkle å ha med å gjøre iforhold til kompatibiltet rundt spesielt brente DVD plater. Aldri hatt noe problem med å lese av disse. Eneste problemet er at de spillerene jeg har liggende kun støtter opptil 576P via komponent. Siden jeg har en PTAE700 så tenkte jeg at jeg skulle ihvertfall ha en spiller som oppskalerte til 720P/1080i.
Ser at Yamaha kun har en spiller med HDMI ut. DVD-S2500. Denne ligger nok litt over det prisnivået og behovet generelt jeg har.
Spilleren bør ikke koste noe særlig mer enn 4000-5000 veil.
Mine kandidater så langt:
Panasonic DVD-S97 - Ser veldig lovende ut. Men jeg tror ikke denne vil klare brente plater av typen DVD+R/RW? Jeg trenger en spiller som klarer denne typen plater.
Denon DVD1920 - Har hørt mye bra om denne. Prisen er jo også svært gunstig. En venn av meg som spiller av også en del DVD+R/RW har en DVD1910 (med DVI ut) han er visst veldig fornøyd.
Hjeeeelp
på forhånd tusen takk
mvh
Torbjørn