Logo

Kjøp av Plasma i utlandet!

Skriv et svar
7/11/2007 9:17:10 PM #1 av 7
Postet av: Tarzan76
Hei

Jeg er helt fersk i dette forumet, så trenger derfor noen råd fra dere som er experter på Plasma.

Min gode gamle billedrørs-tv røk her om dagen (triste greier :-), men det gav meg et spark bak til å gå til investering av en ny 42`` Plasma.

Jeg har lenge siklet på LG sin 42PC1RR, men fant så så jeg at de hadde kommet med en ny modell: 42PC55 (til informasjon for de som er interessert ligger den nå til 12890 hos http://www.mulitihandel.no)

Så var jeg en tur innom forbruker.no og så testen mellom bla denne LG`en og Panasonic TH-42PX70, og Panasonic`en grusa jo LG i den testen så jeg.
Jeg har også skjønt at det ikke er store forskjelle på Panasonic PX og PV, uten om at PX har en digital tuner som ikke støtter det norsk bakkenette!

Jeg kommer til å bruke tv til å se vanlig tv og film, så hvilke av plasma`ene ville dere valgt (LG eller Panasonic`en)?

Jeg ser også at du kan få plasmaer "rasende" billing i utlandet (spesielt Tyskland og UK), er det noen som har erfaring med noen særiøse nettbutikker i disse landene som også leverer i Norge?
Jeg vet at både toll/moms og ikke minst frakt kommer i tillegg, men prisen blir meget pen selv om dette må legges på prisen.
Eksempelvis kan jeg nevne nettstede: http://www.pixmania.com (eneste ulempen der er at du MÅ bestille fra nettbutikken i Norge, og da er jeg jo like langt).

Så til slutt: Knallbra forum dette her, har lært masse ved bare å lese innleggene!!
Tarzan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
7/11/2007 9:26:32 PM #2 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Tarzan76" skrev:Hei

Jeg er helt fersk i dette forumet, så trenger derfor noen råd fra dere som er experter på Plasma.

Min gode gamle billedrørs-tv røk her om dagen (triste greier :-), men det gav meg et spark bak til å gå til investering av en ny 42`` Plasma.

Jeg har lenge siklet på LG sin 42PC1RR, men fant så så jeg at de hadde kommet med en ny modell: 42PC55 (til informasjon for de som er interessert ligger den nå til 12890 hos http://www.mulitihandel.no)

Så var jeg en tur innom forbruker.no og så testen mellom bla denne LG`en og Panasonic TH-42PX70, og Panasonic`en grusa jo LG i den testen så jeg.
Jeg har også skjønt at det ikke er store forskjelle på Panasonic PX og PV, uten om at PX har en digital tuner som ikke støtter det norsk bakkenette!

Jeg kommer til å bruke tv til å se vanlig tv og film, så hvilke av plasma`ene ville dere valgt (LG eller Panasonic`en)?

Jeg ser også at du kan få plasmaer "rasende" billing i utlandet (spesielt Tyskland og UK), er det noen som har erfaring med noen særiøse nettbutikker i disse landene som også leverer i Norge?
Jeg vet at både toll/moms og ikke minst frakt kommer i tillegg, men prisen blir meget pen selv om dette må legges på prisen.
Eksempelvis kan jeg nevne nettstede: http://www.pixmania.com (eneste ulempen der er at du MÅ bestille fra nettbutikken i Norge, og da er jeg jo like langt).

Så til slutt: Knallbra forum dette her, har lært masse ved bare å lese innleggene!!

Vil absolutt anbefale Panasonic, da disse sammen med Pioneer er i en klasse for seg selv når det gjelder flat-tv. Har selv ingen erfaring når det gjelder import fra utlandet, men vet om flere som har både positive og negaitve erfaringer på området. Pixmania bør du lese litt mere om før du evnt bestiller derfra, les brukererfaringer. Her er det ikke mye positivt å finne.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
7/12/2007 3:12:53 PM #3 av 7
Takk for rask tilbakemelding Andrewerdenskrig!

Jeg ser at Panasonic-modellen opererer med et kontrast-forhold på 10000:1 mens LG-modellen har 15000:1

Ser man stor forskjell på differansen hvis man hadde satt disse to tv`ene ved siden av hverandre?
Tarzan
7/12/2007 3:59:12 PM #4 av 7
Postet av: Rune
"Tarzan76" skrev:Takk for rask tilbakemelding Andrewerdenskrig!

Jeg ser at Panasonic-modellen opererer med et kontrast-forhold på 10000:1 mens LG-modellen har 15000:1

Ser man stor forskjell på differansen hvis man hadde satt disse to tv`ene ved siden av hverandre?

Jeg skal være forsiktig med å være for skråsikker, men jeg er rimelig sikker på at kontrasten er best på Pansonic.

Det finnes ingen standard måte og måle kontrast og når det blir gjort i tester ender man opp med helt andre tall. (panasonic blir vel ofte målt til rundt 2500:1, mens den forrige generasjonen Pioneer lå rundt 600:1)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
7/12/2007 5:55:43 PM #5 av 7
Postet av: monitor
Jeg ville ikke tatt sjansen på import fra Tyskkland, når det du sparer ikke står i forhold til alle ulempene ved egenimport.

OM de skjer noe så får du trøbbel med garantien. dessuten så gjelder det 5 års garanti i Norge mot 2 år i Tyskland.

Markedet blant de tyske nettaktørene er dessuten mild sagt meget uoversiktelig, med mange useriøse og endel seriøse aktører. Du må derfor ALLTID sjekke den du kjøper ifra.

Å hente en tv selv fra Sverige har jeg selv vurdert, men da snakker vi om f.eks en Pioneer PDP 5080....som koster endel mer i Norge i skrivende stund :P
7/13/2007 6:04:09 AM #6 av 7
Takk for svaret fra dere begge to!!

Grunne til at jeg nevnte kontrastforholde var fordi kar jeg snakket med i en nett-butikk skrøt så veldig at de nå hadde fått inn LG 42PC55 med da 15000:1 kontrast og den måtte jeg jo bare slå til på fikk jeg beskjed om!

Skulle få den for 13.000 inkl mva og frakt, men jeg er glad jeg ikke gjorde det både etter tilbakemeldingene fra dere og ikke minst testen på forbruker.no!

Jeg kommer nok til å satse på Panasonic sin TH-42PV70...tenkte jeg bare skulle vente litt å se om den går ytterligere ned i pris snart!

Jeg skrev forresten på PV70 og PV700 prisoppdaterings-tråden at nettdata lå inne med billings pris på PV70 nå...det stemmer jo selvfølgelig IKKE (herregud, jeg må jo se på den oppdaterte pris-listen som dere har lagt ut... :-)
Selv om jeg egneltig bare kan slå til føler jeg....AV-HIFI som ligger inne med en pris på 10950 nå i dag ser jeg er ikke så værst!
Tarzan
7/13/2007 8:11:40 PM #7 av 7
Ja, da var Plasma`n i hus allerede!!

Ble en Panasonic TH-42PX70E

Man har aldri tolmodighet til å vente hvis det er noe man ønsker sterkt nok...derfor ble Elkjøp tingen...de lå med en pris på 11900...så jo at AVHiFi lå en 1000-lapp under, men jeg ringte dem og de fikk ikke inn noen fler før på fredag til uka!

Et spørsmål: Hvor lenger bør innkjøringsperioden være?
Synes jeg husker at noen nevnte 1 mnd ca.?

Vil man se en merkbar forskjell etter denne perioden?
Jeg synes skjermen er nydelig allerede nå...både design-messig og også bilde...men kanskje noe "gromsete" når man spesielt ser nærbilder...
Tarzan
Skriv et svar