Logo

innspiling av høytalere

Skriv et svar
11/9/2005 6:58:42 PM #1 av 12
Postet av: maycom
Hei!

HAr i dag fått mitt nye hjemmekino anlegg..

Yamaha PMD-515 Serien med RX V-757 forsterker...
Lure litt på dette med inspilling av høytaleren.... hvordan er dette annbefalt og gjøre..... vist det er nødvendig..... og hvor lenge skal gjørest?

Roger Indrebø
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/9/2005 7:09:59 PM #2 av 12
Postet av: Tannoy
"maycom" skrev:Hei!

HAr i dag fått mitt nye hjemmekino anlegg..

Yamaha PMD-515 Serien med RX V-757 forsterker...
Lure litt på dette med inspilling av høytaleren.... hvordan er dette annbefalt og gjøre..... vist det er nødvendig..... og hvor lenge skal gjørest?

Roger Indrebø


Sett volumet til "middels" høyt.
Enkelte høytalere trenger fort 50 timer+++ før de er skikkelig innspilt. Noen lengre så her finnes ikke noe enkelt svar.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/9/2005 7:14:31 PM #3 av 12
Postet av: pnerbye
Spill og vær glad. Lyden blir bedre og bedre ettersom du spiller helt vanlig.

Nå, som for all fremtid, bør du ikke bruke mere volum en høyttaleren tåler.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/9/2005 7:16:16 PM #4 av 12
Postet av: Flageborg
For at du skal få spillt inn dine nye høytalere raskest mulig kan du laste ned denne "Burn In" låten på denne linken:

http://www.flageborg.no/SVSpatruljen/burn_in.wma

Legg den over på CD, og la den stå på passe høyt volum i et par dager, så er de ferdig innspilt. Raskere går det ikke. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/9/2005 7:47:08 PM #5 av 12
Postet av: pnerbye
"maycom" skrev:..Lure litt på dette med inspilling av høytaleren.... hvordan er dette annbefalt og gjøre..... vist det er nødvendig..... og hvor lenge skal gjørest?...


Det er altså ikke nødvendig å tenke på innspilling hvis en har veldig god tid. Har en dårlig tid, så bruker en metoden til Flageborg! :D
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/9/2005 7:57:58 PM #6 av 12
Postet av: Even Sundgot
"Flageborg" skrev:For at du skal få spillt inn dine nye høytalere raskest mulig kan du laste ned denne "Burn In" låten på denne linken:

http://www.flageborg.no/SVSpatruljen/burn_in.wma

Legg den over på CD, og la den stå på passe høyt volum i et par dager, så er de ferdig innspilt. Raskere går det ikke. :wink:


har hørt att monge inspelings songer har ein virkning av att man bjunder å spy eller noke sont har denne songen det:...? :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/9/2005 8:26:27 PM #7 av 12
Postet av: Vector
"Even Sundgot" skrev:
"Flageborg" skrev:For at du skal få spillt inn dine nye høytalere raskest mulig kan du laste ned denne "Burn In" låten på denne linken:

http://www.flageborg.no/SVSpatruljen/burn_in.wma

Legg den over på CD, og la den stå på passe høyt volum i et par dager, så er de ferdig innspilt. Raskere går det ikke. :wink:


har hørt att monge inspelings songer har ein virkning av att man bjunder å spy eller noke sont har denne songen det:...? :D




Det er den sangen jeg foreslo for en stund siden, da ikke Flageborg var registrert her :D Den er til å spy av ja ;)

Bare å spørre Flageborg å resten av gjengen som har den. Jeg orker vertfall ikke å høre på den!


Så dette er jo en måte å innspille dem på. Du har vel fått svar på det som går fortest!
Snurre denne sangen omigjen mange ganger eller spille på passe høyt volum hver dag :) Så går det nok kjapt!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/9/2005 8:53:19 PM #8 av 12
Postet av: nutts
Jeg har selv den høytaler serien i mitt hjemmekino oppsett. Har faktisk tenkt å kjøpe ett sett til for å ha i stuen, jeg er KJEMPE fornøyd med de høytalerene.
Når jeg satte oppe mine, så gjorde jeg ikke annet enn å se på MASSE film, de fungerte veldig bra rett ut av esken. Etter en haug med filmer, tipper ca 25 timer med titting, så kunne jeg høre att lyden hadde forandret seg. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men lyden var luftigere.
Jeg personlig synes ikke du skal tenke for mye på innspilling, da de etter mitt øre spiller veldig godt rett fra esken.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/9/2005 10:27:20 PM #9 av 12
Postet av: Anhamm
uff...den innspillningsmelodien var ikke direkte behagelig å høre på over tid nei :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/10/2005 7:23:22 AM #10 av 12
Postet av: stiank81
Jeg fikk nylig nye høyttalere, og lurte på akkurat det samme; om innspilling faktisk hadde noe å si. Det hadde det! Vanskelig å forklare forskjellen, men det var en slags slørete lyd i starten. Noe mangel på dynamikk tror jeg. Men iallefall: Jeg spilte ca 50 timer, hvorav ca 10 timer var med den oppgitte innspillingslåten. Da synes jeg høyttalerne ble tipp topp :) Merket en god del forskjell selv om høyttalerne låt bra rett ut fra esken også.

Innspillingstiden på høyttalerne mine var oppgitt til 150timer, men kan ikke si at jeg har merket noe forskjell etter de 50 første..

Men anbefaler å sette de på spilling når du ikke er hjemme i starten. 50 timer var et fint tall for min del iallefall. Og det er fort unnagjort på en liten uke :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/10/2005 8:02:23 AM #11 av 12
Postet av: Atle Torp
På mine Jmlab Electraer trenger man laaaang tid, ca 100 - 150 timer. Da er det greit med repeat på cdspilleren ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/11/2005 8:23:16 AM #12 av 12
Postet av: stiank81
Radio funker også hvis man har det.. Mye forskjellig der, og det er lyd stort sett hele tiden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar