moses
Aktiv
E-post
Hva er best?
Lang (ca. 8-9 meter) antennekabel fra veggen til Get boksen og kort HDMI kabel fra Get til TV/receiver. Eller kort antennekabel til Get og lang HDMI fra Get til TV/receiver?
Eller lønner det seg å lage et nytt antenneinntak og da både kort antenne og kort HDMI-kabel?
roffe
Skribent i magasinet Hjemmekino
E-post
Korte kabler er alltid lurt, det er min ærlige mening. Men det er ikke alltid slik at "lang" er likt for ulike typer kabler. En "lang HDMI-kabel er som regel kortere enn det man snakker om når man sier "lang" antennekabel.
Skal man være kosteffektiv er det slik at for lange strekk er HDMI kostbart, og i tillegg bør man ha en viss kvalitet om man skal kjøre 1080p i de raskeste oppfriskningsratene når man kommer opp mot 10 meter. Nå vet jeg ikke om Get-boksen gir så heftige signaler ut på HDMI-kabelen, har ikke en slik selv.
8-9 meter er uansett ingen lengde å snakke om når det gjelder antennekabel, så jeg vil vel anbefale kort HDMI-kabel og lang antennekabel. Prosjektet med nytt antenneinntak ville jeg utsatt til det mot formodning skulle bli noen problemer med mottaket med en lengre antennekabel.
moses
Aktiv
E-post
Takker! Godt å få det svaret man ønsker seg av og til.