Zaitzev
Aktiv
E-post
Hei. Jeg har lurt på hvorvidt det lar seg gjøre å trygt bruke en splitter (som f.eks
denne på Biltema) på CanalDigital sin PVR. Jeg har nylig tegnet abonnement hos CD, og har to tunere. På parabolen sitter et Quad-hode.
Jeg har allerede strukket inn to kabler, en i første etasje og en i andre. Det er ønskelig å slippe å strekke enda en kabel for å kunne benytte PVR'en fullt ut, så jeg har håp om at en splitter gjør susen!
*krysse fingre*
antiloop695
Aktiv
E-post
Prøvde dette jeg også for et par år siden uten at det fungerte skikkelig. Signalet ble for svakt og bare den ene kabelen ga nok styrke.
Zaitzev
Aktiv
E-post
Det må vel være relatert til lengde på kabelen? Jeg kan ikke se for meg at en slik splitter skal forårsake merkbart signaltap? Snakket med en kamerat i går kveld, han bruker splitter hjemme hos seg (Han har forøvrig Viasat). I så måte må det vel være mulig å bruke en signalforsterker eller noe i den dur..?
classic46
Aktiv
E-post
Såvidt jeg vet så er Viasat sin HD PVR laget for å kunne bruke en splitt som man kan lese om i Viasat sin bruksanvisning.
Dette er en ganske ny "oppfinnelse".
Derimot så har ikke CD samme opplegg, så du må nok trekke en egen ledning for å få full nytte av PVR.
Jeg har 4 ledninger inn, 2 til hver PVR....da fungerer alt bra...
mvh
Panasonic TH-42PX800 plasma-HK AVR 460-Canton Movie 80 i 7.1-Viasat HD PVR-CD HD PVR X 2-Pioneer DV 600AV-Panasonic BD DMP 60
antiloop695
Aktiv
E-post
Det var på CD jeg testet dette og det fungerte ikke.