Logo

Yamaha RX-V671

Skriv et svar
4/24/2012 7:26:18 PM #1 av 2
Postet av: TeJe
Jeg lurer litt på hvor store høytallere jeg kan ha til RX-V671.
Jeg har en annen Yamaha forsterker som driver godt fremdeles og klarer utmerket ett par Dantax høytallere med 2 stk 10" i hver front høytaller. De er på 300 watt og 8 Ohm.
Da den nye forsterkeren er 20 watt svakere, altså 90 watt i surround, så er jeg noe usikker fremdeles om dette går godt.
Denne nye forsterkeren har ellers flere muligheter enn den gamle.
Jeg blir nok å skifte høytallere og etter hvert, og ønsker en godt forsterker som kan drive noen tilsvarende høytallere.
Men fra en som er veldig glad i lyd og bilde og ikke kan bruke all verden i kroner, vil dette funke?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
5/2/2012 12:55:59 AM #2 av 2
Postet av: Torja
Kommer an på om det er sterio du vil ha eller surrond. Skal du ha surond med flere høytalere og subwoofer så klarer den yamaha receiveren fint å drive disse. Spesielt siden sub alikavel driver de mest kraft krevende bass tonene. Men som kun sterio spørs det om du blir fornøyd. Den gamle sterio forsterkeren din vil kraft messig sansynlig danke ut den receiveren. RX-V671 har ellers som du nevner flere muligheter. Dette med watt oppgivelse på en receiver kan du trykt ta med en klype salt. Oppgivelse av watt på en høytaler har ingen spesiell mening det heller. Hvis du har muligheter til hjemmelån å sjekke ut er det selvsakt det beste. Du må nok opp på neste modell (Yamaha rx-v771) for å få pre-out og da kan du jo bare koble til ekstra effekt forsterker senere om du ønsker mer kraft. :geek:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar