Karken
Aktiv
E-post
Har vaskeligheter med og stille inn forsterkeren. Når jeg prøver med Ypac så får jeg ikke stilt den inn den registerer ikke at jeg bare har 5 høytalere så jeg får bare feilmeldinger.
Har dere noen ambefalinger om hvordan jeg stiller inn denne best mulig manuelt .Har et sett med Energi encore black med sub til høytalere i en stue på ca 22 m
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Prøv og endre plasering av målemikrofonen, hadde samme problemet med denon, det var bare og endre litt på plaseringen, og vips det var i orden.
Skal du gjøre det mauelt må du vell ta et måleband og ta mål for hver høytaler fra sweetspot, og legge inn verdiene manuelt. Evt. db måler.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Karken
Aktiv
E-post
OK takk skal du ha skal prøve og se om det går bra da .
Karken
Aktiv
E-post
Blir resultatet bra når man bruker ypac har ingen erfaring med innstilling med det.
pnerbye
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Yamaha's YPAO skal være svært bra. Har i alle fall fått gode kritikker i DVD og Hjemmekino.
Har hørt at en bør koble fra sub når en kalibrerer. Noen som har hørt det samme?
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
nutts
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Jeg hadde tidligere en RXV1400, der måtte jeg gå inn i menyen, å si fra om jeg kjørte med 7.1 eller 5.1 mener jeg å huske, kansje din er satt opp for 7.1. Derfor får du kansje feilmeldinger, vet ikke om det er slik på RXV1500, men det er jo en mulighet...
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )
http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Karken
Aktiv
E-post
Har prøvd os stille litt nå her men har fått opp lys på sone2 og sone3 ? på displayet hva er det og hvordan får jeg stilt dette tilbake..?
nutts
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Karken
Aktiv
E-post
He he det hjelper det ja ser jeg .
Men får opp samme feil melding enda jeg når jeg kjører ipao
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
"nutts" skrev:Tror du får ta å finne frem Manualen din jeg, før du trykker noe mer, he he.
Tror dette var meget kloke ord.
Start på side 1 og trykk deg utover i manualen, men som jeg skrev tidligere skal det ikke mye feil til på plassering av mic. før du får feilmelding.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung