Logo

Van Den Hul høytalerkabel

Skriv et svar
9/13/2009 2:19:59 PM #1 av 3
Postet av: hemi426
Noen som har erfaring med van den hul-kabler? Jeg kjøpte høytalerkabelen som kalles "The CS-122 HYBRID", bare for å prøve dette merket. Dette er ikke noen dyr kabel, men den skulle være svært bra iflg HiFi-klubben.
Jeg koblet fra de gamle kablene(vet ikke merket, var noe jeg kjøpte fra rull i en lokal musikkforr.), og koblet på van den hul-kablene. Det tok ikke lang tid før skuffelsen var et faktum.
Lydbildet vart luftigere og mer detaljrikt i diskantområdet, og bassen vart dypere og mer presis. MEN mellomtone og det en kan kalle øvre bassområde vart markant dårligere. Det virker som musikken mister all dynamikk, og det er rett og slett kjedelig og høre på. Jeg har en NAD-forsterker i den tyngre klasse, sammen med høytalere fra B&W, og disse er jo kjent for å spille ganske dynamisk.
Er dette noe som er typisk for van den hul, eller er det bare et resultat av at jeg kjøpte en forholdsvis billig utgave? Kan det være noe innkjøringstid på slike kabler?
Jeg vil nødig bruke mange tusen kroner på en dyrere kabel fra samme produsent visst resultatet blir noe av det samme...
DodgeCharger426Hemi
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/25/2010 10:04:18 AM #2 av 3
Postet av: Ourasi
Har ikke testet disse hybridkablene, men jeg antar du har fjernet den sorte isolasjonen rundt selve lederen, selv om denne er strømledende, skal den fjernes som resten av isolasjonen ved montering. Har selv Clearwater, og har alltid likt disse, og disse oppleves veldig langt fra din beskrivelse, og her er mellomtone og diskant veldig mye bedre enn en mange ganger dyrere kobberkabel da høytalerne spillte altfor mørkt med denne. Men, som med alle kabler, de må matches utstyret, men sålenge de er koblet riktig (Biwiring, evnt. loop) så virker resultatet ditt snodig.. Nå sier du ikke hva slags kabel du hadde før dette, men kan jo tenkes at de passet bedre til ditt utstyr, eventuellt at du må finne en bedre kabel med samme karakter som du hadde.

Det jeg reagerer på mtp denne VDH versjonen du har valgt, er hvor utrolig tynn den er, og selv ville jeg heller satset på Magnum versjonen, eller Clearwater om du ikke vil opp på Magnum prisen (for å teste med Clearwater, må du knapt ut med 2 grandiosaer, liker du dem, kan du kjøpe full lengde), for jeg stoler ikke helt på kabler med så tynn leder, selv om bildet av denne kan være missvisende..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/27/2010 7:12:48 PM #3 av 3
Postet av: hemi426
Kablene er nok avisolert og koblet riktig, dette er sjekket mer enn en gang!
Kablene holder nok dessverre ikke mål, men det kan være fordi de er veldig tynne, som du sier. Har bestemt meg for å bruke litt tid i ett av Klubbens lytterom før nykjøp.
Takk for innspill.
DodgeCharger426Hemi
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar