Logo

Valgets kval: TV eller prosjektor

Skriv et svar
1/4/2008 12:02:21 PM #1 av 2
Postet av: pycno
Hei,
jeg flytter i vaar og 0nsker aa kj0pe ny TV men trenger litt hjelp med aa bestemme akkurat hva jeg skal kj0pe. Aa plukke ut en TV klarer jeg selv, valget staar mellom Sony W eller D3000, Samsung M87 eller Sony KDS-5XA3000 (siste er bakprojeksjon) - jeg sammenligner disse selv og kj0per den jeg er mest forn0yd med. Men jeg er aapen for forslag til andre TVer jeg kan se naermere paa.

Det jeg er usikker paa er om jeg skal kj0pe prosjektor istedenfor TV, jeg kunne ha rammet inn et lerret paa veggen og hatt prosjektoren staaende paa en hylle. Rommet er 4 meter i lengden og 3 meter i bredden, skulle vaere langt nok til aa faa fin st0rrelse paa bildet.
Dersom jeg velger prosjektor vil jeg satse paa Mitsubishi 4900/5000 eller BenQ W9000.

Jeg syntes det er vanskelig aa bestemme meg over om prosjektor eller TV er den beste l0sningen. Lys er lett aa kontrollere paa rommet, prisen er omtrent den samme for prosjektor eller TV. Dersom jeg kj0per prosjektor vil jeg bruke den lengste lengden av rommet som sitteavstand til lerretet, gaar jeg for 46" LCD eller 50"/55" bakprojeksjon vil jeg bruke den rommet i bredden (3m) som sitteavstand. Begge deler vil i grunnen gi inntrykk av at bildet er ganske stort.

Saa.... Hva ville du ha gjort, og hvorfor?
Optoma HD800X; Yamaha 663; Jungson 2x200w; Dynabel S23; Denon 2800 MKII; Xindak FS-1 og FA-1 kabler
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2008 12:09:59 PM #2 av 2
Postet av: Torja
Spørsmålet er hva du skal bruke tv/prosjektoren til. Hvis det er primært tv og tv underholdning du skal bruke dette til så er en normal tv best i det lengste. Er det derimot primært film, så er det ingenting som slår en prosjektor for de virkelig stoore bildene.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar