Logo

TV i 46" eller større

Skriv et svar
1/7/2009 10:47:27 PM #16 av 33
Postet av: VingeFaan
"Jorn.Finnerud" skrev:Clouding er strengt tatt ikke veldig mye å tenke på. så lenge du ikke vet hva det er så vil du neppe plages av det heller. Spesielt hvis skjermen skal brukesi en stue med litt lys, vil du aldri tenke over dette.


Tror nok dette stemmer meget bra. 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2009 11:40:01 AM #17 av 33
Postet av: VingeFaan
Litt off-topic her nå, men hvordan ser dere på å kjøpe brukt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/8/2009 11:54:55 AM #18 av 33
Postet av: Jorn.Finnerud
Brukt er vel greit det så lenge man får med en kvittering, og produktet fortsatt er under garanti.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2009 11:22:47 AM #19 av 33
Postet av: VingeFaan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2009 1:33:00 PM #20 av 33
Postet av: BårdM
Jeg vurder 7-serien. 786 (LED). Hva er egentlig "input-lag" og hvilke ulemper medfører dette ? Gjelder dette også på LED-utgaven i 7-serien ?





"Tommy(Actionchicken)" skrev:Anbefaler deg å lese denne guiden for mer informasjon angående hva du bør se etter ved kjøp av ny TV.

Forskjellen mellom A567 og A656 er hovedsakelig følgende:
A656 har 50,000:1 kontra 30,000:1
A656 har 100Hz
A656 har 1 mer HDMI-inngang (4 kontra 3)

- Ellers er de ganske like.


7-Serien har langt bedre kontrast og mer nøytral fargegjengivelse enn det 6-Serien har. Eneste negative med denne er at den skal ha en del input lag (30-60Ms) ved spilling, noe som er alt for mye. Ellers er det en fantastisk god skjerm etter det jeg har fått sett. Sony W4500 er absolutt en av de beste TVène jeg har sett i den prisklassen og liker at den har en nøytral fargebalanse, god kontrast og leverer skarpe bilder. Pioneer 5090 er absolutt en av de beste TVène på markedet i dag og kjøper du denne får du virkelig full pakke, orker du ikke å vente kan du også se om du får prutet ned prisen på den forrige serien. Men som ellers vil jeg alltid anbefale deg å gå ut å se på de forskjellige TVène selv, men pass deg for butikkfellene!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2009 4:56:39 PM #21 av 33
Postet av: leifeinar
jag hadde glatt kjøpt en sony KDL-52W4500. den gjør det meget fint i test.

og ikke glem at tvn krymper etter litt bruk. så det som virker litt stort i butikken er akkurat passe i stua etter et på måneder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2009 5:04:54 PM #22 av 33
Ja, det gjør det. Noen skjermer kan bruke litt tid på å få bildet til å se bra ut, det er denne prosesseringen som forårsaker såkalt "input lag" som denne serien desverre ser ut til å slite med. Det vil altså si at det tar litt tid fra TV'en mottar signalet til den faktisk viser det. På filmer er ikke dette ett problem da "lipsync" blir tatt i bruk for å få lyden til å komme samtidig som bildet. Men på spill derimot kan dette bli ett problem da man skal ha resspons med engang du trykker på kontrollen så vil du jo gjerne se resultatet på skjermen øyeblikkelig og ikke i senere tid. Tenk hvor mye det kan ødelegge for deg som spiller, spesielt på FPS-spill. Du kan derimot bruke noe som heter "Game mode" som halverer responstiden til 30Ms, (noe som fremdeles er alltfor høyt!) men da vil generell bildekvalitet synke. Dette er en av grunnene til at denne skjermen ble utelukket for meg da jeg spiller spill som Call Of Duty, og andre FPS-spill nevne noen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/9/2009 6:56:03 PM #23 av 33
Postet av: VingeFaan
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Ja, det gjør det. Noen skjermer kan bruke litt tid på å få bildet til å se bra ut, det er denne prosesseringen som forårsaker såkalt "input lag" som denne serien desverre ser ut til å slite med. Det vil altså si at det tar litt tid fra TV'en mottar signalet til den faktisk viser det. På filmer er ikke dette ett problem da "lipsync" blir tatt i bruk for å få lyden til å komme samtidig som bildet. Men på spill derimot kan dette bli ett problem da man skal ha resspons med engang du trykker på kontrollen så vil du jo gjerne se resultatet på skjermen øyeblikkelig og ikke i senere tid. Tenk hvor mye det kan ødelegge for deg som spiller, spesielt på FPS-spill. Du kan derimot bruke noe som heter "Game mode" som halverer responstiden til 30Ms, (noe som fremdeles er alltfor høyt!) men da vil generell bildekvalitet synke. Dette er en av grunnene til at denne skjermen ble utelukket for meg da jeg spiller spill som Call Of Duty, og andre FPS-spill nevne noen.


Hvilken skjerm snakker du om når du sier du utelukket den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2009 12:21:15 AM #24 av 33
Var litt kjap på tastene så ble litt feil formulert ja. Mener 7 og 9-serie med LED bakgrunnsbelysning i denne sammenheng, da den var nevnt i tråden tidligere og forklarte samtidig hva "input lag" betyr som var spørsmålet fra BårdM.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2009 3:42:47 PM #25 av 33
Postet av: VingeFaan
Var på Soundgarden i dag og så på Pioneer LX01 som er på salg der. De hadde selvfølgelig 5090 utstilt i butikken. Prisen var samme som hos Elkjøp, 19995,-. Prisen varte bare ut i dag, på samme måte som hos Elkjøp. Etter litt om og men klinte jeg til! :D

Den var jo latterlig fin da!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/10/2009 3:48:27 PM #26 av 33
Postet av: leifeinar
ikke der værste valtget det. du blir nok ikke å angre på de siste extra tommene :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/11/2009 1:04:57 AM #27 av 33
Postet av: VingeFaan
:)

Finnes vel verre valg ja, men desto bedre valg for lommeboka. Men må si jeg har gledet meg som en unge i dag for at jeg valgte 5090! Var veldig usikker en stund, men nå når valget er tatt er jeg veldig glad!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/11/2009 8:38:55 AM #28 av 33
Postet av: Rune
Gratulerer med en utrolig flott TV. Har selv LX508D som er forgjengeren og jeg nyter fortsatt hvert sekund. 5090 er tross alt enda litt bedre. Og prisen er jo også meget bra. LX508D kostet 50k for 13-14 mnd siden.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/11/2009 4:55:41 PM #29 av 33
Gratulerer med en ny kjempe flott skjerm!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/11/2009 5:47:56 PM #30 av 33
Postet av: VingeFaan
8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar