Logo

Trenger seriøst hjelp....

Skriv et svar
4/17/2005 8:55:22 PM #1 av 4
Postet av: Defo
Hei!
Jeg har nå fulgt med så godt jeg kan når det gjelder utvikling på bildefronten, og har opplevd at det er en fryktelig rask utvikling her. Jeg hører stadig om nye, bedre måter å overføre signaler på, som Dvi og Hdmi og sånt om jeg ikke husker feil. :)
Dessuten har prisene gått ned, og ytelsene opp på de fleste projektorer.
Så kommer jeg til å tenke på min Benq PB6100, og hvor mye jeg kunne fått for samme prisen nå, etter jeg kjøpte min i fjor høst for rundt 9000 på nettdata.
Jeg er ikke spekket med penger ettersom jeg bare er 16 år, og så tenker jeg selfølgelig på om det lønner seg å selge min Benq til fordel for den rykende raske utviklingen som er og kommer til å følge. Jeg er glad i tv-spill og kommer sannsynligvis til å kjøpe x-box 2/Ps 2 når den tid kommer. Jeg kan tenke meg at disse vil ha muligheter for Dvi og Hdmi, og i tilegg kjøre spillene sine i 16:9, hvis jeg ikke tror feil! Så kommer spørsmålet om hva skal jeg gjøre? hvor mye kan jeg eventuellt forlange for min Benq PB6100 som har gått ca 450t i økonomimodus? Rett og slett hva skal jeg gjøre? :?

Er veldig takknemlig for alle svar! :)
PS. dere får unnskylde meg for skrivefeil osv. hehe :wink:
Mvh.
Defo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/18/2005 6:00:34 AM #2 av 4
Postet av: Knut
Skal du følge utviklingen tror jeg du blir nødt til å bytte en til to ganger i året :-)
På den annen siden bør du selge BenQen din så fort som mulig, for jo nyere den er jo mer får du for den. En mer fremtidsrettet projektor, med DVI/HDMI vil du ha glede av lenger, og som diskutert på forumet her, så kommer nok x-box 2 / PS3 med digital bildeutgang - noe du da vil få fullt utbytte av med en litt heftigere projektor.
Men en slik projektor vil kanskje bli litt i overkant av budsjettet?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/18/2005 8:35:06 PM #3 av 4
Postet av: Defo
Men hvis jeg da skal bytte! Hvilken projektor vil være en grei, fremtidsmessig god projektor i min prisklasse? :?
Har sett litt på PB5120...?
Mvh.
Defo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/19/2005 5:38:50 PM #4 av 4
Postet av: Defo
Har foresten spart opp i underkant av 2000kr, og hvis jeg da får solgt PB6100 for 6000, så har jeg en ca. 8000 som kanskje ikke er all verden.... :oops:
men men..
Mvh.
Defo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar