Logo

Trenger råd ved kjøp av ny lcd/plasma

Skriv et svar
10/27/2007 10:22:16 AM #1 av 5
Postet av: alphadec
Jeg kommer til og kjøpe meg ny tv i løpet av høsten og ønsker og bruke opp mot 30.000.

Valgene står mellom

- pioneer pdp-4280xa (42")

( oppløsning 1024 * 768)

- Philips 52PFL9632D/10

( oppløsning 1920 * 1024 )

Kan også slenge på siste model fra Samsung som virker veldig bra denne er også i 42".

Men utgangs punktet så vil jeg ha plasma da jeg har nå lcd og bilde der er jeg lite fornøyd med for og si det mildt!, greit nok for og se på vanlig tv.

Ønsker en meget bra tv som skal brukes til og se dvd senere blu-ray i full 1080p. Så hva bør jeg velge når jeg ser på denne pioneer så er den ikke oppgitt og støtte 1080p og oppløsning er satt til 1024 * 768. Så bør jeg velge en tv som støtter 1900 * 1024. ?

Vil jeg få problem hvis jeg velger pioneer ved evt denne ikke støtter høyere oppløsning osv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/27/2007 12:55:22 PM #2 av 5
Postet av: orso
Kjøp plasma av Pioneer eller Panasonic. Pioneer er den beste, men Panasonic er et kupp til prisen og den neste beste flatskjermen på markedet. Begge støtter 1080p, men de har ikke full HD oppløsning. Full HD oppløsning har ingen ting å si på en TV i denne størrelsen, så sant du ikke sitter minimum 1,5 m fra skjermen og ser på HD i 1080p. Ellers så finner du hauger av tråder med de samme spørsmålene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/28/2007 10:24:30 AM #3 av 5
Postet av: AndreWerdenskrieg
"bomholt" skrev:Kjøp plasma av Pioneer eller Panasonic. Pioneer er den beste, men Panasonic er et kupp til prisen og den neste beste flatskjermen på markedet. Begge støtter 1080p, men de har ikke full HD oppløsning. Full HD oppløsning har ingen ting å si på en TV i denne størrelsen, så sant du ikke sitter minimum 1,5 m fra skjermen og ser på HD i 1080p. Ellers så finner du hauger av tråder med de samme spørsmålene.

Støttes 100%!

Jeg kjører PS3/Blu-ray på min Pioneer 508XD og er så fornøyd som jeg kan bli.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/28/2007 11:18:11 PM #4 av 5
Postet av: alphadec
Takker for svarene jeg har fått så langt.

Men er fremdles litt betenkt det går på, spesielt:

- oppløsning dvs den ikke støtter 1080p

Ved vanlig tv bruk dvs kilde fra kabel eller parabol vet ikke hvorfor men når du er innom en butikk hvor de har på en pioneer så virker bilde veldig "blast" eller ut av fokus for og is det på en annen måte. Men så for de setter på en dvd så er bilde hetl fantastisk.

Hva er grunnen er det slik eller. ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10/29/2007 12:05:27 AM #5 av 5
Postet av: orso
Både Pioneer og Panasonic sine plasmaer støtter 1080p! De tar imot 1080p og nedskalerer til den oppløsningen panelene har. Det blir like bra. Ikke legg så mye vekt på oppløsning. Kriterier som kontrast, sortnivå, farge og bildebehandling er mye viktigere.

Ikke stol så mye på det du ser i butikkene. Der er skjermen dårlig innstilt og mye unaturlig lys gjør at LCD ofte ser bedre ut. Hjemmet derimot er det plasma som gjelder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar