Sody
Aktiv
E-post
Hei alle sammen. Går med tankene om å skifte ut min 3 år gamle Bang & Olufsen Avant 32" m/DVD. For de av dere som kjenner dette tv så er jo billedkvaliteten fremragende.
Så spørsmålet blir hva bør jeg velge innenfor en prisramme på 15- 20' ? (husbygging er dyrt
)
Plasma eller LCD? 32" 37" eller 42" (syntes 42" virker i litt overkill i forhold til hvor langt fra jeg kommer til å sitte) HDTV-Ready eller ikke?
mvh
Sody
Sody
Aktiv
E-post
Hehe
Joda, tanken har streifet meg, men jeg leser jo stadig om at billedrør-tv er helt "ut". Dermed risikerer jeg jo at jeg til slutt ikke får solgt den, noe som jo er litt ergelig all den tid den koster noen kroner. Har dessverre ikke fulgt så nøye med på plasma/LCD-utviklingen, men er det "helt på trynet" å kvitte seg med Avanten?
Sody
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
"Sody" skrev:Hehe Joda, tanken har streifet meg, men jeg leser jo stadig om at billedrør-tv er helt "ut". Dermed risikerer jeg jo at jeg til slutt ikke får solgt den, noe som jo er litt ergelig all den tid den koster noen kroner. Har dessverre ikke fulgt så nøye med på plasma/LCD-utviklingen, men er det "helt på trynet" å kvitte seg med Avanten?
Sody
Jeg ville ikke kvittet meg med en kjempegod CRT-skjerm med mindre jeg kunne kjøpt en skikkelig plasma i 30-40.000 kr - segmentet.
Knut
Sody
Aktiv
E-post
Så selv om jeg oppjusterer prisen til 20-25' så får man ikke noe som duger på billedkvaliteten sammenlignet med Avanten?
Litt av en jungel det her, HD-ready, HDMI-kompatibel, XWGA osv osv, skjønner ikke "skvætt" jeg
Sody
9kki
Aktiv
E-post
Jeg ville beholdt denne tv`n til Hd tv var "allemannseie" og så byttet den ut med en bra HD skjerm.
Du har jo en av de bedre crt tv`n som er på markedet nå og den duger jo i mange år til.
Når HD tv er fullt utbygd til å ha glede av det kan du bytte den ut med en "top of the line" HD plasma. Da vil nok ikke de koste mer enn det man må betale for de rimelige plasmaskjermene idag.
Men skjønner godt at du gjerne vil ha en flat tv