Svein-Erik
Aktiv
E-post
Heia
Har fått god hjelp her tidligere og prøver derfor igjen
Har kjøpt inn en Onkyo 605 og hadde planer om en F6 Magic pakke fra Dynavoice, men da satte mor foten ned. Det ble for stort..
Er det noen som kan gi meg noen gode råd/anbefalinger angående små høytalere til et hjemmekino-oppsett. Dette med for/bak/senter og sub
Murern er nemlig ferdig med murearbeidet og da må jeg snekre litt llister mm og sørge for at anlegget er på plass
Svein-Erik
ingobingo
Aktiv
E-post
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Støtter deg fult ut med recivervalget, synd du ikke hadde plass til Dynavoice F6, hadde vært en kupp til prisen.
Men vi finner nok noe annet, Dynavoice er ganske billige så prisklassen du vil forholde deg til er ca 6 Tusen?
Alternativet over ser heller ikke værst ut
Si dette og vi kan se om vi finner hva som gir mest for pengene
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svein-Erik
Aktiv
E-post
Hei igjen
Hadde tenkt til å bruke 6-8 tusen. Det ligger en Dali concept 1 surround pakke til salgs på finn for 8500, mer eller mindre ubrukt. Kansjke noe å satse på
Svein-Erik
Svein-Erik
Aktiv
E-post
Hei igjen
Hadde tenkt til å bruke 6-8 tusen. Det ligger en Dali concept 1 surround pakke til salgs på finn for 8500, mer eller mindre ubrukt. Kansjke noe å satse på
Svein-Erik
OptiRock
Aktiv
E-post
Svein-Erik fra Fjellhamar? I know you. Dag her. Lurer på om jeg skal gå for Dynavoice selv jeg med Yamaha reciever. Så du har prøvd ut Dynavoice Magic F-6 med XTZ 10" sub? Hørtes det bra ut?
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Consept 1 pakke, altså 4 av consept 1, pluss en senter?
Link?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
"Svein-Erik" skrev:Hei igjen
Tja, ser Hi-Fi Klubben selger denne pakken til kr 9288,-
Hvis det er akkurat den samme pakken, så hadde jeg heller kjøpt nytt.
Hva med SVS fra
http://www.lsound.no?
Svein-Erik
Aktiv
E-post
Heia
Har tatt en titt på lsound. Synes vel at et oppsett som heter 5.0 SCS-01 deluxe ser spennende ut
Ser for meg et oppsett på front høytalere på søyle og veggplasserte bakhøytalere. Har nemlig trukket op for skjult kabling med bakhøytalere på vegg.Har fått tilbakemelding om at jeg også bør investere i sub, dette for å få det "riktige" lydbildet.
Har du/dere noen anbefalinger rundt plassering av bakhøytalere på vegg. Er nok preget at jeg har trukket opp for skjult kabling.
Men dersom dette ikke anbefales kan k-røret være ubrukt
Videre at høytaleroppsettet er greit med tanke på en Onkyo 605
Svein-Erik , ikke fra fjellhammer
Svein-Erik
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Her i hjemmkino.no har vi massevis av flotte guider. Anngående høytaler plassering sjekk denne:
http://www.hjemmekino.no/guide/plasser.asp
Det sier det meste...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svein-Erik
Aktiv
E-post
Heia
Har sett på dette tidligere og vil komme til få en riktig passering i forhold til lytter, håper at dette sammen med veggfestene fra lsound gjør at lydbildet blir bra.
Men er fotsatt usikker på hvor høyt/lavt veggfestet kan plasseres , dette opp mot taket.
Evt om jeg bør kjøre på med søyler også på bakhøytalerne
Regner vel med at dette bør erfares i rommet, men eksisterer det noen generelle erfaringer
Svein-Erik
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
Man sier vel sånn etter boka at diskanten skal være ca i ørehøyde med hodet. Men jeg har dem plassert langt oppover veggen og det fungerer greit hos meg, men lyden har en tendens til å bli litt over hodet på kringlyden bak. Det har fått meg til å vurdere, ved en senere anledning, å flytte høytalerne litt ned.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.