Logo

Trenger litt info ang bildekvaliteten på min nye LG 42LB2R

Skriv et svar
1/2/2008 9:37:28 AM #1 av 4
Postet av: Sniper
Endelig:)etter å ha vært på leit etter eit godt tilbud på Lcd tv så fekk eg eit kjemebra tilbud på Ein LG 42LB2R som kom i hus på nyttårsaften, har fiska litt etter 37" av samma type men fann ingen pris som eg var fornøgd med så eg gjekk for 42" som dei skulle ha 16.000.- eg fekk den for 13500.- på Elkjøp så må sei meg meget fornøgd :lol: ! en ting er reagerer på er at dei selger LB 42LB1R for 19.000.- så vitt eg veit så har ikkje denne 100HZ, 6ms responstid ++ noen små ting som er forbedret på LB2R modellen! er det kunnskapen til dei som priser som ikkje er heilt i lodd eller er Lb1R eit bedre tv??

Men no spora eg litt av her! Det er lurer litt på er at når eg ser på filmer med raske scener som eks. action scener som i f.eks Blade så blir det uklart bilde 3-4cm( på skjermen) bak person som løper, det samme kan skjer når det er meget raske bevegelser som når dei flytter en fot, arm, våpen osv.. er dette normalt? det som er litt rart er at når eg satt å såg filmen Biler med jentungen i går så kunne eg faktisk ikkje legge merke til dette i denne filmen, har prøvd litt forskjellige filmer som eks. Carlie angels det var samme problemet som på blade, men enkelte scener med raske bevegelser så ser ein ikke dette i det heiletatt å det kan vere med samme film som ein får dette uklare bildene med ! det eg lurer på kan problemet være at bruker en scart kabel mellom tv og dvd spilleren, om eg bruker en HDMI kabel vil dette da forsvinne?? evt om eg hadde kjøpt en 37" ville eg da ikkje hat dette problemet?? ellers må eg seie meg meget fornøgd med tv`n så langt.

Det uklare bilde kan ein beskrive som om fargane flyter sammen, eller som en blank sjele, på noen filmer der dei bruker usynlige kapper så ser ein liksom ein slags blank sjele aktig greie som skal forestille den usynlige kappen det er omtrent slik det ser ut det bilde som blir uskarpt!

Håper noen kan fortelle meg om dette er normalt eller hva eg kan gjøre for å ungå dette!

På forhånd takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2008 5:32:42 PM #2 av 4
Bildet ditt blir nok bedre ved å kjøre HDMI, siden da har du ikke noen signaltap på veien da det er digitalt. Utifra det du sier her, så burde du kalibrere flatskjemen din slik at bildet blir optimalt. Problemet vil ikke forsvinne ved å kjøpe en 37", alt dette kommer an på bildebahandlingen i tvèn. Er ikke sikker at etterslepet vil bli borte, men det andre du nevner blir nok bedre.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/2/2008 8:16:59 PM #3 av 4
Postet av: xuax
Når det gjelder LB1 så er det desverre slik at enkelte avdelingsledere ser seg blind på hva tv'en engang kostet i innkjøp og er ikke villig til å ta papirtapet som oppstår når du har en modell i utstilling/lenge på lager. Systemet som brukes på endel butikker er lagt opp til at varene har historisk kost, mens avskrivningene og evt belastning for alternativkostnad skjer i regnskapet/internregnskapet og er utenom butikk systemet. LB2 er en bedre tv enn LB1

Hvis du har koblet dvd spilleren på scart 2 støtter denne ikke RGB som kan være noe av forklaringen. Sjekk at dvd spiller er satt opp på å sende rgb ut og at du har koblet opp på scart inngang 1 ( de er vel nummerert som av1 og av2)
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
1/4/2008 10:15:31 AM #4 av 4
Postet av: Sniper
Tusen takk for svar :D

Det stemmer scart 1 og 2 er merket, og dvd`n står på scart nr 2 så den skal eg bytte om i kveld og sjekke at DVD spilleren sender ut RGB signal

Svogeren min har en 37 LB1R kan ikkje huske at han hadde det problemet som eg har med "etterslep" men da eg såg på tv hos han så såg vi på kabel tv så det er mulig der er dårligere kvalitet på det enn på dvd og dermed får ein ikkje det etterslepet??

Eg er kjempe fornøgd med bilde kvaliteten på tv`n min har ikkje sett maken til kvalitet da eg såg filmen BILER, det var ikkje noe "etterslep" på den filmen som eg kunne registrere. men på andre filmer som eg har prøvd så er det ein del.

Men en på en 37" så vil jo bilde flytte seg mindre enn på en 42" da 42" er større og må flytte bilde over ein lengre avstand på skjermen i forhold til 37" dermed vil ein merke etterslepet meir? eller er det ikkje slik det fungerer??

Ang kalibrering så lurer eg på hva eg skal stille på for at ting skal bli bedre har ikkje funne ut hva dei forskjellige betegnelsane betyr som eks. XD meiner det var det som stod +++ mangen andre. er det noen plass eg finner dette??

I instruksjonsboken står det veldig lite, men no har eg kun bladd fort gjennom den så skal ta ein skikkleg titt i den i kveld å sjå hva eg finner ut!

Hvilken kabel trenger eg når eg skal koble PC`n til tv`n?? bruker eg den kabelen som går inn i pc skjærmen og setter den inn i tv skjærmen ??

Mottar alle svar med takk, har veldig lite peiling men er ganske intressert i å lære dette!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar