Logo

Trenger hjelp til valg av receiver og høytalere

Skriv et svar
2/2/2008 3:44:49 PM #1 av 16
Postet av: dordar
hei.

Jeg begynner å bli lei av pc høytalerne mine, og synes det er frustrerende at jeg ikke får spilt musikk fra tv'n gjennom dem.

derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe meg anlegg til tv'n.

Jeg har sett på hjemmekinopakker, men synes dette ikke ser så bra ut med tanke på at det snart kommer blu-ray for fullt.

Jeg har en dvd spiller per dags dato, og det jeg egentlig lurer på er om jeg kan kjøpe meg en forsterker og høytalere og koble på min dvdspiller, og heller oppgradere til blu-ray etterhvert?

Jeg trenger en reciver og noen høytalere( kan f.eks kjøpe 2 stk nå og kjøpe resterende senere).

Trenger generelt noen gode råd, lest litt at Yamaha RX-V661 er veldig bra, finnes det noen billigere alternativer som ikke kun er bildesvitsjer?

Og tips til høytalere? Dvd spiller kjøper jeg senere.

Pris rundt 4000-5000 kr.

Håper på bra svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 3:56:19 PM #2 av 16
Det finnes billigere recivere med støtte for LPCM, denne heter Sony dg910. Jeg er noe tvilende til denne reciveren, da det blant annet ser ut som at du må bruke Pre-out til sub. Dette betyr at du bruker strømmen fra reciveren til å tilføye subèn strøm, det sies også at Sony ikke har hatt noen særlig imponerende recivere før siste generasjon. Jeg vil tro at Yamaha RX-V661 gir mest lytteglede da jeg vet at den gir mye for pengene. Yamaha har en ganske så nøytral lydsignatur, men er også veldig engasjerende og dynamisk.

Mener du kun høytalere til 4-5 tusen, (stereo/surround) eller en hel pakke inkludert reciver?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 4:05:06 PM #3 av 16
Postet av: dordar
hei.

Takk for raskt svar.

Sittet i hele dag og lest meg litt opp på dette emne.

Ser at den receiveren koster 4000 kroner. Men finnes det noen gode høytalere til 1000 ? (trenger bare et par høytalere i starten).

At jeg får en pakke til rundt 6000 inkl frakt. er dette mulig? Trenger ikke sub etc i starten, viktigste er en god receiver og noen ok høytalere som jeg kan bygge videre på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 4:15:21 PM #4 av 16
Postet av: sungam
er du rask får du yamaha rx-v661 til 3 669 kr her:

http://www.pixmania.com/no/no/542059/ar ... -rx-v.html
There is always one united!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 4:19:41 PM #5 av 16
Helt klart mulig, da ville jeg uten tvil kjøpt Dynavoice F6. Høytalere som har fått gode kritikker og gir svært mye for pengene:
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... plid=45213
(Litt dyrere hvis du vil ha dem i pianolakk.) Som du sikkert har sett har jeg lagt ut linker til test av produktet andre steder her på forumet.

Da har du en pakke som kommer ganske nøyaktig på 6Tusen kroner inkludert frakt og evt kabler. En svært god pakke for pengene.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 4:29:59 PM #6 av 16
Postet av: dordar
dette så jo knall bra ut..

Er det et sted jeg kan bestille alt?

Blir mye billigere med hensyn til frakten det da.

Kanskje jeg bare skal klinke på..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 4:36:04 PM #7 av 16
Postet av: dordar
Dynavoice F6 Calvados

Kommer ikke inn før 27-03. Er utsolgt over alt.. noen andre alternativer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 6:43:01 PM #8 av 16
ikke utsolgt her:
http://surround.no/product/6967/8437/42 ... olakk.html
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 6:46:25 PM #9 av 16
Postet av: Typhoon7
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 6:52:53 PM #10 av 16
Postet av: dordar
ja, fant ut av det jeg også.

http://www.proson.no/product/6280/6286/ ... k_Oak.html

er dette noe å satse på evt? de dynavoice høytalerne så litt brede ut.. har ikke så mye plass her..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/2/2008 11:43:01 PM #11 av 16
Det kan hende at de overrasker til prisen, men har vanskligheter med å tro at de kan måle seg med F6. Hvor stort er rommet ditt? Legg gjerne til en skisse.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/3/2008 11:57:28 AM #12 av 16
Postet av: dordar
hei.

Rommet mitt er 15 m2.

Er de dynavoice høytalerne veldig store?

Legger ved et bilde av der jeg skal ha de ved siden av tv'n, så kan du kanskje hjelpe meg og bedømme.

Skal flytte med dama til høsten, og da blir det bedre plass med stue og det hele..

http://www.meglerkontakt.no/rommet.jpg

Hva med sånn ambisound har dere noen erfaring med det?

Samt noen som har noen erfaring med pixmania? er det trygt å bestille fra de?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/3/2008 1:18:13 PM #13 av 16
Rommet ditt gjør det litt vanskelig mtp formen på rommet ditt, tror jeg ville gått for noen små billige høytalere i første omgang og heller selge dem eller bruke de som bakhøytalere senere når du får nytt hus. Feks disse:
http://www.netonnet.no/Product/Product. ... ware=88072
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/3/2008 1:46:07 PM #14 av 16
Postet av: dordar
hmm ok. for jeg flytter til ny leilighet med en egen stue til høsten.. da får jeg plass til de.

Vil det da fungere bra å kjøpe de høytalerne du lenket til nå(gir det god lyd, stod at det var bakhøytalere), og så kjøpe de dynavoice høytalerne til høsten.

Kanskje det er like greit å bare kjøpe alt sammen til høsten? da har vel prisene gått litt ned, jeg kan heller skreddersy alt med tanke på plassen jeg har tilgjengelig..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
2/3/2008 2:06:31 PM #15 av 16
Prisene går hele tiden ned, men om du klarer å vente helt til høsten er opp til deg :wink:

De gir nok en helt grei lyd, men ikke forvent den helt store lydopplevelsen. Var bare ett eksempel til noe som passer rommet ditt bedre.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar