Logo

Trådløs overføring til passive bakhøyttalere

Skriv et svar
11/19/2013 12:04:45 PM #1 av 3
Postet av: tiwas
Hei,

Har noen erfaring med å overføre trådløst til passive bakhøyttalere? Jeg har bestilt meg en ny NAD-forsterker med pre-amp på alle utganger. Målet er å slippe å herje med skjult kabling til bakhøyttalerne, og for å være ærlig gidder jeg ikke å bruke 5000+ på å kjøpe aktive trådløse høyttalere når jeg er såpass godt fornøyd med de jeg allerede har. Derfor trenger jeg, så vidt jeg kan forstå, en eller annen trådløsmodul (receiveren støtter USB, visstnok) og en vanlig 2-kanalers forsterker til bakhøyttalerne.

Noen gode tips?

Takker,

Lars
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/26/2013 10:26:33 PM #2 av 3
Postet av: Zleepyme
Teknisk sett finnes det noen løsninger der ute, men ingen av dem er særlig bra. Har man et skikkelig hjemmekinosystem, må man nok ta det bryderiet det er å trekke kabler til bakhøyttalerne Enkleste og beste løsningen vil jeg si. Er jo bare hvor nøye man er med å skjule kablene(lister/inni vegg osv...)som er avgjørende hvor estetisk det blir ;)
Vanlige høyttalere må jo få strøm fra et sted. Sist jeg sjekket har de ikke klart å sende strøm trådløst, og da må man jo ha en forsterker bak som driver de høyttalerne(da blir det jo mere kabler en å sende en liten bunt fra reciver og bak)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11/26/2013 11:03:03 PM #3 av 3
Postet av: tiwas
Ja, er vel det jeg også har kommet frem til - men håpet selvsagt på at det fantes noe bedre. Nå er valget mellom LV1-modellen (her: http://jfssoundsystems.mamutweb.com/subdet240.htm) eller å få snekker til å frese spor i listene når han legger dem, samt feste med skruer i stedet for lim/spiker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar