Logo

To like prosjektorer forskjellig bilde

Skriv et svar
4/18/2006 1:39:54 PM #1 av 7
Postet av: Bombadil
Jeg og en venn satte Infocus 4805 ene våres ved siden av hverandre og kjørte super wide screen gjennom pc. Men så ser vi helt klart at bilde kvaliteten var forskjellig på de to.

Min prosjektor ble kjøpt inn 4 måneder etter han sin, og jeg har brukt 350 timer av pæren, og han har brukt 850.





vi ser helt klart forskjeller på det hvite, han sitt er mye gråere.
Når det kommer til film, så ble det litt mer likt, men igjen så er min mer hvit, og hadde et lite grønn stikk i forhold.
Min var også litt skarpere.

Begge prosjektorer har blitt resetet med fabrikk instillinger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/18/2006 3:09:27 PM #2 av 7
Postet av: Vector
Og dere er sikkre på at alt er innstillt HELT likt?

Ellers ville jeg meldt fra til Infocus, for dette er ikke riktig. Bildet skal være omtrent det samme uansett hvor lenge de er brukt.
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/18/2006 4:14:15 PM #3 av 7
Postet av: Rune
Det kan nok være pæren som er skyld i forskjellen.

I tilegg kan jo det være forskjellig versjon av software som har forskjellig settings på fabrikkinnstillning.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/18/2006 4:36:46 PM #4 av 7
Postet av: Bombadil
Mens vi hadde de sammen lastet vi ned nyeste versjon av softwaren og la den inn på begge. Fabrikkinstillinger på begge to.. Det var fortsatt samme forskjellen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/18/2006 9:47:13 PM #5 av 7
Postet av: Kjell
Som det blir sagt / antydet over svekkes utbyttet fra pæra ved bruk Forskjellen i pæretid kan derfor være årsaken. Dere kan jo prøve å bytte pærene i de to og se da. Eller så kan dere jo kalibrere de med for eksempel DVE / Avia og se hvor forkjellig innstillingene blir, for å oppnå samme bilde?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/19/2006 2:29:53 PM #6 av 7
Postet av: Vector
Merklig at forskjellen blir sååå stor pga. noen timers forskjell på pæra!
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
4/22/2006 1:05:13 PM #7 av 7
Postet av: kenti
"Vector" skrev:Merklig at forskjellen blir sååå stor pga. noen timers forskjell på pæra!


Egentlig ikke. Pæren mister mer og mer styrke over tid slik at blidet blir mørkere. Derfor kan det var lurt å rekalibrere innimellom.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar