Logo

To HDMI-kabler og en -inngang

Skriv et svar
9/3/2007 8:50:01 PM #1 av 4
Postet av: keynes
Jeg har to HDMI-kabler som skal inn i en HDMI-inngang på TVen. Uten makt så går det dårlig. Jeg har forstått at det går an å kjøpe en HDMI-switch eller hva det kalles.

Jeg har også oppdaget at disse varierer VOLDSOMT i pris. Ergo må det være forskjell i kvalitet! Dette er kun synsing. Er det noen her som kan berike meg med sin kunnskap om HDMI-switch'er?

På forhånd takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/3/2007 9:08:04 PM #2 av 4
Postet av: HDFreak
Hei,

Dette sleit jeg også med en stund :evil: , kjøpte til slutt en automatisk hdmi switch til 700Kr.
Poenget var bare det att du da også må sørge for å ha hdmi standard 1.3 kabel for att det skal funke(automatisk).
Har du ikke det så må du bort til tv´n å trykke på en knapp på switcheren for å få valgt hdmi inngang 1 eller 2, altså for å veksle mellom enhetene som du skal bruke.

Jeg ga F... til slutt, å kjøpte heller en tv med flere tilkoblings muligheter.
Angrer ikke på det :D

Det finnes kanskje andre muligheter, men det var dette jeg ble forklart jeg måtte gjøre av folka på b.la Elkjøp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/4/2007 5:55:42 AM #3 av 4
Postet av: keynes
Hehe. Jeg skjønner at du valgte den dyreste løsningen! Men kanskje også den beste :lol:

Jeg skal takle å vri en bryter hver gang jeg vil bytte, men jeg trenger noen råd på hvilke switch jeg burde kjøpe!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
9/4/2007 9:15:05 AM #4 av 4
Postet av: HDFreak
De koster vel ca 5-600 kr på Elkjøp eller Lefdal.
Finnes jo mulighet å bestille dem fra Danmark eller Tyskland da :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar