Logo

Tips til tv-kjøp mtp bruk, noen som vet noe om 50PC35?

Skriv et svar
12/6/2007 5:04:53 PM #1 av 3
Postet av: Vex
Hei, jeg er relativt uerfaren med tv og spesifikasjoner til disse.

Planer om å skaffe en tv, og har i den anledning noe jeg lurer på. Hovedsakelig hvordvidt [url=http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343253][u]denne[/u][/url] ser ok ut og om den passer til den typen bruk jeg er ute etter.

- Bruken er nesten utelukkende filmer, men også via pc. Kan vel si at korrekt vising av media fra pc har høyere prioritet. Hørt at plasma er et godt valg til filmer, mens lcd egner seg bedre hvis man vil bruke den som pc-skjerm.

- Avstanden fra tv til sitteposisjon er vel ikke mer enn drøye 5 meter. Aner ikke selv, men det høres litt kort ut for en 50". På den andre siden er prisen fra komplett for den modellen endel under snittet, så dèt teller vel litt.

Takker for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/6/2007 5:12:14 PM #2 av 3
Postet av: boly
Har ingen erfaringer med den tv'n du linker til, men råder deg til og få sett tv'n du skal kjøpe eller som et minimum må den være testet av et seriøst foretak.

Skal du mest kjøre pc på skjermen er det LCD som gjelder, når det gjelder sitteavstanden er 5 meter faktisk litt langt unna spør du meg.

Noe annet og tenke på er at er skjermen billig er det tatt noen snarveier i elektronikken, jo dyrere tv jo bedre er den gjelder i de aller fleste tillfeller.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12/6/2007 5:36:36 PM #3 av 3
Postet av: Vex
"boly" skrev:Har ingen erfaringer med den tv'n du linker til, men råder deg til og få sett tv'n du skal kjøpe eller som et minimum må den være testet av et seriøst foretak.

Enig. Hadde en link tidligere der det så ut som den fantes i en elektronikk-butikk. Har tenkt å se på den før evt. kjøp.

"boly" skrev:Skal du mest kjøre pc på skjermen er det LCD som gjelder, når det gjelder sitteavstanden er 5 meter faktisk litt langt unna spør du meg.

Selvom pc-bruken er utelukkende vising av filmer og annet media? (bryr meg ikke om spill, nettsurfing osv.) Ok, bra det med avstanden iallefall. Har ikke økonomi til å gå over 11-12k, og lengre avstand=bedre utbytte med større skjerm, så da er det ikke noe å gjøre med det.

"boly" skrev:Noe annet og tenke på er at er skjermen billig er det tatt noen snarveier i elektronikken, jo dyrere tv jo bedre er den gjelder i de aller fleste tillfeller.

Pleier ofte å mistenke slikt selv, men snittprisen på samme tv ser ut til å ligge endel høyere ifølge [url=http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=50pc35&fromform=true][u]kelkoo[/u][/url]. Eller er ikke det noe betryggende fakta, som feks at komplott kanskje fikk inn et parti sånne tv'er med 'løse skruer' til redusert pris? :p

Edit: var forresten bare 3-3.5 meter avstand fra tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar